معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست کشور:

اولویت نخست دولت در شمال کشور مسئله پسماندها است

۱۳۹۷/۱۱/۲۶ - ۱۳:۳۴:۵۰
کد خبر: ۸۱۲۷۹۲
اولویت نخست دولت در شمال کشور مسئله پسماندها است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست کشور در مراسم افتتاح از اکو پارک و پاسگاه محیط زیست در شهرستان آستارا گفت: اولویت نخست دولت در شمال کشور مسئله پسماندها است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در مراسم افتتاح از اکو پارک و پاسگاه محیط زیست در شهرستان آستارا گفت: امسال امیدواریم با  همکاری مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاری شهرداری‌ها در بخش پسماند بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

معاون رئیس جمهور عزم منطقه ای را در کنار حمایت دولت برای حل معضل پسماند در استان های شمالی کشور ضروری خواند و عنوان کرد: باید زیربناهای لازم برای توسعه صنعت گردشگری فراهم شود.

کلانتری بر اهمیت مشارکت دادن مردم در حراست از محیط زیست تاکید کرد وافزود: نمی توانیم دور جنگل ها، تالاب ها، شکارگاه ها و زیستگاه های طبیعی دیوار بکشیم تا حفاظت شوند.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست با هفت هزار نیرو در کشور به عنوان یک مروج محیط زیست، هدایت کننده مردم به پاسداری از آن است، متاسفانه در شرکت دادن مردم در این امر ضعیف عمل کردیم، باید مردم را با محیط زیست آشتی بدهیم، نمی شود دور زیستگاه‌ها و جنگل‌ها حفاظ کشیده و مردم را از این مناطق دور کرد، همچنین ورود بخش خصوصی در حوزه محیط زیست یک امر ضروری است.

کلانتری برداشت‌های نادرست را باعث نابودی تالاب های کشور دانست و یادآورشد: استفاده از آب شیرین تالاب برای مصارف کشاورزی یک اقدام مهندسی نشده  است و متاسفانه این امر باعث تخریب این تالاب ها شده است.

معاون رئیس جمهور عدم رعایت مسائل زیست محیطی و کارشناسی را در حوزه سد باعث آسیب به محیط زیست دانست و گفت: اگر همزمان با این اجرای این پروژه ها مطالعات زیست محیطی دقیق انجام شود بالای ۹۵ درصد طرح های عمرانی با  مشکل مواجه نمی شود.

کلانتری اکو پارک لوندویل را چهارمین اکوپارک کشورعنوان کرد و ادامه داد: ما باید برای حفظ محیط زیست مردم را وارد میدان کرده و آشنایی مردم با محیط زیست باعث لذت بردن از آن می شود.

وی سوخت بسیاری از نیروگاه های کشور را گاز طبیعی اعلام کرد و اظهار داشت: مشکل عمده در استفاده از مازوت درنیروگاه های موجود در داخل کلانشهرها است که با همکاری وزارت نفت امسال در بیش از ۹۰ درصد نیروگاه ها استفاده از سوخت گاز انجام گرفته است.

کلانتری اضافه کرد: بزرگترین مشکل این حوزه، خودروها و سوخت های غیر استاندارد است که در سال جاری استان  تهران ۳۴ روز بیش از سال گذشته هوای سالم را تجربه کرده و با بهبود کیفیت سوخت و عدم استفاده از مازوت می توان هوای سالم بیشتری داشت.

 فرماندار آستارا نیز با اشاره به مواهب طبیعی این شهرستان و ظرفیت بالا در جذب گردشگر، توجه ویژه به پسماند را در کنار رونق گردشگری امری ضروری برشمرد و ادامه داد: شهرستان آستارا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی از دیرباز برای گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یک مقصد بوده که باید با برنامه ریزی از این فرصت حداکثر بهره را برای شهرستان ببریم.

در جریان این  سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، ساختمان شماره ۵ اکو پارک بازدیدکنندگان از حیات وحش بخش لوندویل آستارا به مساحت 460 متر مربع و با 4 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار و همچنین پاسگاه محیط بانی و طبیعت گردی پناهگاه حیات وحش استیل لوندویل به مساحت 100 متر مربع و با یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز