معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد :

ارتقای بهره وری فعالیت های اقتصادی زنان با پرداخت تسهیلات در سطح کشور / بیش از ۴۲ درصد تسهیلات اشتغالزای روستایی توسط زنان دریافت شده است

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۴:۰۲:۴۲
کد خبر: ۸۱۳۲۱۰
ارتقای بهره وری فعالیت های اقتصادی زنان با پرداخت تسهیلات در سطح کشور / بیش از ۴۲ درصد تسهیلات اشتغالزای روستایی توسط زنان دریافت شده است
دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده در همایش پاسداشت بانوان تعاونگر و کارآفرین بخش تعاونی در رشت گفت : بهره وری فعالیت های اقتصادی بانوان در سالهای اخیر با پرداخت تسهیلات رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در رشت اظهار داشت : استان گیلان با پیشینه ی فرهنگی و بومی همواره در زمینه ی های مختلف پیشرو بوده است و بانوان این خطه نیز در عرصه ی رشد و تعالی نقش بسزایی داشته اند.

وی با بیان اینکه جایگاه زن ایرانی در بخش های مختلف مشخص و تعریف شده است ،گفت : بانوان ایرانی در جایگاه مادر ،همسر در کنار سایر فعالیت های اجتماعی به نقش تاثیر گذار خود پرداخته اند و نرخ بالای سواد و تحصیلات دانشگاهی نشان از حضور بانوان در جامعه دارد.

ابتکار با اشاره به تحصیلات دانشگاهی زنان در کشور عنوان کرد : پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که بانوان در رشته های مختلف دانشگاهی و مقاطع تحصیلات تکمیلی پیشتاز هستند و پا به پای مردان به فعالیت می پردازند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  ادامه داد : در بسیاری از روستاها اکنون زنان تحصیلات دانشگاهی دارند و امیدواریم که با داشتن این سرمایه های انسانی بتوانیم آینده خوبی را ترسیم کنیم.

ابتکار به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اشتغالزایی زنان اشاره کرد و گفت : بحث مهارت افزایی زنان یکی از مواردی است که در امضای تفاهم نامه با تعاون در نظر گرفته شده و لزوم  دستیابی به مهارت های کسب و کار برای زنان با برگزاری دوره ها مطرح شده است .

وی افزود : امروزه بسیاری از بانوان در استارتاپ ها شرکت دارند و همچنین در بخش شرکت های دانش بنیان و تولیدات دارویی و فن آوری های نوین فعال هستند.

ابتکار ادامه داد : تنها دریافت تسهیلات از سوی زنان کارآفرین نباید توسط آنان هدف باشد بلکه مهارت حفظ یک بنگاه اقتصادی و تولیدی و درآمدزایی و ایجاد اشتغال بسیار حایز اهمیت است.

وی به خدمات دولت تدبیر و امید در زمینه ی اشتغالزایی اشاره کرد و گفت : در حال حاضر تسهیلات فراگیر در سطح شهرها و تسهیلات پایدار در سطح روستاها با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی میسر است و بیش از 42 درصد تسهیلات پایدار در روستاها توسط بانوان دریافت شده است.

وی به لزوم ایجاد شرایط شغلی مناسب برای بانوان شاغل تاکید کرد و اذعان داشت : خدمات زایمان ،کودک ،بحث بیمه و حمایت های دولتی از مسایل مهم زنان شاغل است.

ابتکار همچنین به مساله آموزش زنان در خصوص حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت : توان افزایی زنان برای حفظ محیط زیست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون زنان مدیران منابع هستند و باید آگاهی های لازم را داشته باشند .

وی در پایان گفت : باید زنان روستایی را در بخش تولید محصولات کشاورزی ارگانیک برای حفظ محیط زیست توانمند ساخت.

9999

عباس علیزاده  مدیر کل تعاون استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت :  بالغ بر 2600  تعاونی در استان گیلان داریم و 254 تعاونی مختص بانوان است .

وی افزود : حضور فعال و گسترده بانوان را پس از انقلاب در این استان می بینیم که نشان از توانمندی بانوان گیلان دارد.

علیزاده عنوان کرد :  اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 500 میلیون ریال  در بخش مشاغل خانگی سهمیه گیلان بوده است که در قالب طرح ها به بانک ها معرفی شده و

14 میلیارد تومان از این طرحها توسط بانوان جذب شده است .

وی افزود : در دولت تدبیر و امید تاکیدی در خصوص اشتغال روستایی وجود داشته و درصد بیشتر این تسهیلات را بانوان دریافت کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت های زنان گیلانی در عرصه های مختلف گفت : زنان گیلانی همواره  پا به پای مردان به فعالیت مشغولند و  امیدواریم که در بخش اقتصادی نیز حضور پر رنگ بانوان گیلانی را بیشتر ببینیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز