معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده :

فقدان گفتگو در خانواده کاهش روابط عاطفی را بدنبال دارد

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۲۰:۱۰:۳۳
کد خبر: ۸۱۳۳۶۸
فقدان گفتگو در خانواده کاهش روابط عاطفی را بدنبال دارد
ابتکار فقدان گفتگو در خانواده را موجب کاهش روابط عاطفی و گرایش به فضای مجازی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان، معصومه ابتکار امروز در جلسه نشست گفتگوی ملی خانواده در سالن غدیر استانداری گیلان با تشکر از اقدامات ارزنده استاندار گیلان در ایجاد تحولات خوب در استان و بهره گیری از ظرفیت های بانوان و جوانان گفت: بخشنامه بهره گیری از سازمان های مردم نهاد با نگاه توان افزایی و توجه به نظارت مردم بر دولت صادر شده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تقدیر از تلاش استاندار برای پیشبرد سیاست های دولت در استان افزود: در آستانه پنجمین دهه انقلاب شاهد افق گشایی در موضوعات مختلف بر اساس پیام مقام معظم رهبری هستیم که نقشه راه پیش‌روی ما را مشخص کرده و دولت نیز باید اهداف و برنامه این پیام راهبردی را تحقق دهد.

 وی با بیان اینکه خانواده جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، تصریح کرد: خانواده فطری ترین نهاد بشری است که با کارکرد حمایتی از تعالی انسان متاسفانه امروز با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی مورد هدف قرار گرفته است.

ابتکار با بیان اینکه در دنیای امروز خانواده دچار چالش های اساسی شده است گفت: معضل «تنهایی» معضل جدی است که بسیاری از کشورهای دنیا با آن مواجه بوده و برای آن وزیر منصوب کرده‌اند.

وی تنهایی را موجب بحران های جدی در هویت خانواده دانست و افزود: موضوع خانواده و توجه به آن و ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال و داشتن معیشت و رفاه بهتر بسیار حائز اهمیت است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت  به طور خاص در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده است، افزود:  اجرای این اقدامات به معنای پایان یافتن مشکلات نیست و با وجود همه تلاش‌های انجام شده هنوز با معضل بیکاری در خانواده ها مواجه هستیم که موجب بروز آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد،متزلزل شدن بنیان خانواده‌ ها شده است.

وی با اشاره به عزم جدی دولت و شورای اجتماعی کشور در مقابله با آسیب های اجتماعی تصریح کرد: لایحه حمایت از خانواده با رویکرد مقابله با خشونت علیه زنان در قوع قصائیه در مراحل پایانی بررسی است.

ابتکار ادامه داد: آموزش مهارت‌های ارتباطی، آموزش های قبل و بعداز ازدواج و همچنین پرداخت وام ازدواج برخی از سیاست های مهم دولت در این زمینه است.

وی به ظرفیت و توانمندی تشکل‌ها و خیریه‌های فعال در کشور به ویژه در گیلان اشاره کردو گفت: رویکرد ما در مبحث زنان و خانواده رویکردی حمایتی است اما علی رغم همه تلاش‌های انجام شده امروز شاهد بروز آسیب‌ها به واسطه وجود اختلال ارتباطی در میان خانواده‌ها هستیم.

معاون رئیس جمهور بر ضرورت وجود روابط عاطفی، امید بخش و نشاط آور در میان اعضای خانواده تاکید و تصریح‌کرد: متاسفانه فقدان گفتگو در خانواده موجب کاهش روابط عاطفی و افزایش سوتفاهم اعضای خانواده و گرایش به فضای مجازی شده است.

 وی با اشاره به کاهش ساعت گفتگو در خانواده به ۲۰ دقیقه بیان کرد: هزار و ۵۰۰ کلمه در یک خانواده پنج نفری طبیعی است که متاسفانه امروز به زیر ۵۰۰ کلمه رسیده که مطلوب نیست و طلای و شکاف نسلی را موجب می شود.

ابتکار به اجرای مرحله نخست گفتگوی ملی خانواده در استان گیلان اشاره کرد و افزود: خانواده و اختلال خانواده موضوع اصلی این طرح است که با شناسایی مشکلات مهم خانواده ها اجرایی شده است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بنیان خانواده در هجمه تحولات اجتماعی جامعه  گفت:کارکرد اقتصادی بانوان و حضور آنها در اجتماع یک واقعیت است اما نباید منجر به آسیب خانواده‌ها شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: در گیلان با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد استاندار و مسئولان باید با نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

 

نظر شما
پرونده ویژه