مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان :

ورزشکاران مبلغان قرآن در میادین ورزشی هستند

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۲:۱۰:۳۰
کد خبر: ۸۱۴۰۵۸
ورزشکاران مبلغان قرآن در میادین ورزشی هستند
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه ورزشکاران می‌توانند در میادین ورزشی مبلغ قرآن باشند، گفت: ورزشکاران می‌توانند در مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی با استعانت از آموزه‌های قرآنی، اخلاق و مفاهیم قرآنی را ترویج کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ جعفر سطوتی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ورزش و جوانان استان گیلان که در رشت برگزار شد، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، اظهار کرد: دو حوزه «ورزش» و «جوانان» از حوزه‌های راهبردی در وزارت ورزش هستند که تاثیر متقابلی بر مقولات توسعه‌ای و فرهنگی در کشور دارند.

وی با بیان اینکه در وزارت ورزش و جوانان تلاش این است که برنامه‌های فرهنگی را معطوف به حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی بین ورزشکاران و جوانان کنیم، افزود: با توجه به تاثیر کلام وحی در زندگی، تلاش این است که بتوانیم در جامعه ورزشی اخلاق اسلامی را ترویج دهیم و در این راستا برگزاری مسابقات قرآن یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی است.
سطوتی با بیان اینکه جوانان و ورزشکاران هر چه بیشتر با قرآن و آموزه‌های این کتاب الهی مانوس شوند، آثار بهتری را در جامعه شاهد خواهیم بود، گفت: جوان ورزشکاری که با توسل به قرآن و تفکر معنوی، با انرژی مضاعفی در میادین مسابقات حاضر می‌شود و از نتیجه برتری برخوردار می‌گردد.
 
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، عمل به قرآن را نیاز جامعه دانست و ادامه داد: جوانان و ورزشکاران، خصوصا نونهالانی که قرآن را حفظ و قرائت می‌کنند، تاکید می‌کنم که عمل کردن به قرآن مهمتر از مطالعه آن است. خیلی از معضلات اجتماعی ناشی از فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآنی است لذا تفکر و تدبر در آیات قرآن باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ۳۰۰ آیه در قرآن انسان را به تفکر و تعقل فرامی‌خواند، اضافه کرد: قدر این دوره جوانی را بدانید زیرا فراگیری در این سن سهل است.
 
سطوتی با تأکید بر اینکه ورزشکاران می‌توانند در میادین ورزشی مبلغ قرآن باشند، تصریح کرد: ورزشکاران می‌توانند در مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی با استعانت از آموزه‌های قرآنی، اخلاق و مفاهیم قرآنی را ترویج کنند.
 
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تجلیل و تشویق ورزشکاران قرآنی باعث ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود، تصریح کرد: مسئولین تلاش کنند در برنامه‌های مختلف فرهنگی از ورزشکاران قرآنی تجلیل کنند.
 
وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های گوناگون از ظرفیت سمن‌ها بهره مند شویم، گفت: جای خرسندی است که در اجرای این دوره از مسابقات در استان گیلان دو سمن «تسنیم وحی» و «جلوه‌های باران» مشارکت داشتند، باید سمن‌هایی که در حوزه‌های قرآنی تلاش می‌کنند مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.
 
سطوتی بیان کرد: خانواده‌ها جوانان و نوجوانان را به فراگیری قرآن و عمل به آن تشویق کنند، فرزندانی که با قرآن مانوس هستند از بسیاری از آسیب‌ها در امان می‌مانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز