رییس فدراسیون شطرنج :

شطرنج ایران به رده ۲۳ جهانی صعود می کند

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۹:۳۱:۴۴
کد خبر: ۸۱۴۹۰۶
شطرنج ایران به رده ۲۳ جهانی صعود می کند
رییس فدراسیون شطرنج گفت: بر اساس نتایج به دست آمده در مسابقات مختلف شطرنج ایران از ابتدای سال 2019 از رده 51 به رده 25 صعود کرده و در ماه آینده جایگاه شطرنج ایران دو پله دیگر نیز در رده بندی جهانی ارتقا می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ مهرداد پهلوان زاده در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام کاسپین و سومین دوره مسابقات بین المللی جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: در دو ماه گذشته مسابقات متعددی در رده های جهانی و کشوری برگزار شد.

وی افزود: مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در بوشهر و تهران، مسابقات شطرنج قهرمانی به مناسبت دهه فجر با حضور 800 شرکت کننده ، سومین دوره مسابقات بین المللی جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی، مسابقات شطرنج جام کارون در اهواز و جام فردوسی در مشهد از جمله رقابت های برگزار شده شطرنج در سطح کشور است.

پهلوان زاده با اظهار تشکر از حمایت های همه جانبه سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: علاقه شطرنج بازان و پشتکار ورزشکاران این رشته باعث شده که امروز شطرنج ایران در سطح بالای بین المللی بدرخشد.

رییس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد، ورزش شطرنج در کشورمان روزی به ورزش شماره یک کشور تبدیل شده و تیم ملی شطرنج ایران به تیم شماره یک جهان تبدیل شود.

به گزارش برنا ، با پیروزی 10 بر 6 منتخب ایران مقابل ستارگان جهان رقابت های بین المللی جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی پایان یافت.

در هشتمین دور از رقابت های جام ستارگان علیرضا فیروزجا مقابل مارین بوسیوویچ از کرواسی پیروز شد و با 17 واحد افزایش درجه بین المللی به ریتینگ 2656/5 رسید و به عنوان دومین بازیکن ایرانی در جمع 100 شطرنج باز برترجهان قرار گرفت و شگفتی ساز این رقابت ها شد.

در دیگر رقابت ها نیز ایلتاج سفرلی از جمهوری آذربایجان مقابل امیررضا پور رمضانعلی ،اوگنی الکسیف از کشور روسیه مقابل پرهام مقصود لو و سرگئی تیویاکف از روسیه مقابل محمد امین طباطبایی به تساوی رسیدند.

دیدار تیم های ستارگان ایران و جهان در دور های اول، چهارم و پنجم و هشتم با پیروزی تیم ستارگان ایران، دور های دوم و ششم با برتری تیم ستارگان جهان و در دور سوم و هفتم با نتیجه تساوی به پایان رسید، تا تیم ستارگان ایران در این رقابت و در پایان دور هشتم به برتری 10 بر 6 مقابل تیم ستارگان جهان برسد.

این نخستین بار در تاریخ شطرنج کشورمان است که ایران دو نماینده در فهرست برترین های جهان دارد و پرهام مقصودلو دیگر نماینده ایران در این فهرست توانست در این مسابقات 6.6 واحد به درجه بین الملی خود بیافزاید و به ریتینگ 6/ 2672 برسد و همچنین محمد امین طباطبایی با 5.2 واحد افزایش ریتینگ موفق شد درجه بین المللی خود را به عدد 2600 برساند.

لازم بذکر است در جدول استادی جام کاسپین و در دور هفتم این رقابت ها نیز ، استاد بزرگ مالاخاتکو از اوکراین و استاد بزرگ برنادسکی از اوکراین به تساوی رسید ،استاد بزرگ مسعود مصدق پور روی میز 2 به پیروزی رسید و استاد بزرگ کارن گریگوریان ارمنستانی روی میز 3 توانست حریف خود را شکست دهد و در پایان دور هفتم استاد بزرگ مسعود مصدق پور به تنهایی در صدر جدول قرار گرفت.

در جدول B جام کاسپین پرویز خزایی ، مجتبی سفری و علیرضا مبارک نژاد به پیروزی رسیدند و در پایان دور 7 مجتبی سفری در صدر جدول این گروه قرار گرفت ، در جدول C نیز اتابک اسدی ، ماهان کرمی و احمد علی ابری به پیروزی رسیدند و در پایان دور 7 اتابک اسدی در صدر قرار گرفت.

در جدولD ( بانوان) جام کاسپین هم بازی میز 1 بین استاد بین المللی آناهیتا غلامی و پروا بهزادنظیف با نتیجه تساوی به پایان رسید ، سحر معصومی و خاتون باقیروا از آذربایجان در مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند و در پایان دور 7 کاندیدای استادی بانوان خاتون باقیرووا از آذربایجان در صدر جدول قرار گرفت ، در جدول E نیز ریحانه حاجتنیا , محمدامین بیریا و علیرضا یزدانی در مقابل رقبا به پیروزی رسیدند و در پایان این دور ریحانه حاجتنیا در صدر جدول قرار گرفت.

 

نظر شما