مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مطرح کرد ؛

افزایش تصدی بانوان در پست های مدیریتی گیلان / امید به زندگی و حضور در فعالیت های اجتماعی عامل اصلی نشاط مردم گیلان در بین سایر استانها محسوب می شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۶:۴۷:۰۵
کد خبر: ۸۱۵۵۶۸
افزایش تصدی بانوان در پست های مدیریتی گیلان / امید به زندگی و حضور در فعالیت های اجتماعی عامل اصلی نشاط مردم گیلان در بین سایر استانها محسوب می شود
فاطمه رفیعی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در جمع خبرنگاران گفت : امید به زندگی ، حضور و مشارکت در فعالیت های اجتماعی توسط گیلانیان رتبه ی نخست نشاط در بین استانهای کشور را سبب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ فاطمه رفیعی  مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تشریح اهم فعالیت های صورت گرفته در بخش بانوان در سال 97 گفت : تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در گیلان ، کاهش طلاق ، افزایش عمومیت ازدواج در گیلان ، کاهش سالمندی و پیر شدن جمعیت ، مبارزه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر از مواردی بوده است که در سال 97 در استان به آنها پرداخته شده است .

وی با اشاره به افزایش نقش زنان در اجتماع اظهار داشت : افزایش اشتغال زنان ، افزایش سلامت و ورزش ، انتصاب زنان به عنوان مدیر و افزایش سازمانهای مردم نهاد در حوزه ی زنان و خانواده نیز از دیگر موارد مهم در بخش زنان و خانواده در گیلان است.

  رفیعی با اشاره به معضل کودک همسری و حساسیت جامعه و نهادهای مدنی دراین خصوص عنوان کرد :  با توجه به آمار و ارقامی که توسط ثبت احوال استحصال شده است  استان گیلان در زمینه ی کودک همسری و ازدواج های زیر 13 سال سطح بالایی ندارد و با توجه به استانهایی که از نظر فرهنگ قومیتی اینگونه ازدواج ها مرسوم است استان گیلان در وضعیت  مطلوبی قرار دارد .

رفیعی افزود : در برخی از شهرستانها ازدواج زیر سن 13 سال داشته ایم که حتی یک مورد از این ازدواج ها نیز از سوی مراجع قانونی پیگیری می شود .

وی با بیان اینکه کودک همسری آسیب های فراوانی را سبب می شود، تاکید کرد : کودک همسری در زنان می تواند تاثیر بسیار منفی برجای بگذارد ،حاملگی های زودرس و عدم رسیدن به بلوغ فکری موجب مشکلات زیادی برای دختران خواهد شد .

رفیعی اضافه کرد : بیشترین آمار چنین ازدواج هایی در نقاطی است که فقیر نشین هستند و بحث رد و بدل شدن مبالغی در ازای این ازدواجها مطرح است .

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان فعال و فرهیخته استان خبر داد و گفت : بانک اطلاعاتی آنلاین از زنان فعال و فرهیخته استان در حوزه های مختلف ایجاد شده که در هفته زن به بهره برداری خواهد رسید.

وی به فعالیت های دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان اشاره کرد و گفت : ورک شاپ و استارتاپ های ویژه بانوان با هماهنگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری و با همکاری پارک علمی و فناوری و تشکل های مردمی با عنوان "مسیر کسب و کار من " برای آگاهی زنان شهری و روستایی از مباحث کارآفرینی و اشتغالزایی برگزار شده است.

وی با قدردانی از عنایت ویژه استاندار گیلان در بکارگیری زنان در پست های مدیریتی استان اظهار داشت : دکتر سالاری توجه ی ویژه ای به افزایش آمار در بخش مدیریت بانوان در استان دارند و امیدواریم که بهره گیری از بانوان در بخش های مدیریتی افزایش یابد.

وی ادامه داد : کارگاه آموزشی فاز اول طرح ملی تاب آوری اجتماعی برای سازمانهای مردم نهاد در حوزه زنان و آسیب های اجتماعی برگزار گردید که در مرحله ی نخست تسهیلگر به آموزش سمت های منتخب پرداخت و در فاز دوم در 12 سمن منتخب با شناسایی 25 بانو در 8 شهرستان و آموزش 60 ساعته با اختصاص اعتبار 60 میلیون تومان ، نسبت به توانمند سازی آنان در مقابله با آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی آموزش های لازم را ارایه دادند و هم اکنون نیز این طرح در حال اجراست.

 

photo_2019-02-21_13-54-02

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز