جعفرزاده در تشریح نشست فراکسیون مستقلین ولایی با عراقچی:

چرا اهداف آمریکا در اجلاس ورشو محقق نشد؟

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۱۲:۳۶:۱۴
کد خبر: ۸۱۶۵۶۵
چرا اهداف آمریکا در اجلاس ورشو محقق نشد؟
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: آمریکایی‌ها در نتجیه اجلاس ورشو به اجماعی نرسیدند و بیانیه‌ای از طرف تمام کشورها صادر نشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در تشریح نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی با حضور عباس عراقچی اظهار داشت: معاون وزیر خارجه گزارش جالبی را در خصوص اجلاس ورشو در نشست فراکسیون مستقلیت ولایی ارائه کرد.

شکست آمریکا در اجلاس ورشو

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا وزاری خارجه 79 کشور دنیا را به ورشو دعوت کرده بود اما بیشتر از 36 کشور در این اجلاس حضور نیافتند.

وی افزود: علرغم اینکه پمپئو در دعوتنامه خود ذکر کرده بود که به دنبال ائتلافی علیه ایران هستیم، بسیاری از وزاری خارجه‌ای که در این اجلاس حضور نیافته بودند، با ایران تماس گرفتند و اعلام کردند که به خاطر ایران به این اجلاس نخواهیم رفت.

منافقین با هزینه آمریکا در اجلاس ورشو حضور یافتند

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: بسیاری از وزاری خارجه‌ای هم که در این اجلاس حضور یافتند، در تماس با ایران اعلام کردند که ما به این جهت حضور می‌یابیم تا علیه ایران بیانیه‌ای صادر نکنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافقین با هزینه آمریکا در اجلاس ورشو حضور یافتند، گفت: در نتجیه اجلاس ورشو به اجماعی نرسیدند و بیانیه‌ای از طرف تمام کشورها صادر نشد و فقط رئیس آمریکایی و رئیس اجلاس بیانیه‌ای را صادر کردند و به اهداف از پیش تعیین شده خود نرسیدند.

لهستان برنامه ضد ایرانی نداشته است

وی اiفزود: دولت لهستان نیز در ارتباطاتی که با ایران داشته گفته بود، ما هدف ضد ایرانی را دنبال نمی‌کنیم و به دنبال رابطه خوب با ایران هستیم.

مهلت  FATF به ایران برای تصویب پالرمو و CFT

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: FATF به ایران مهلت داده که علی الظاهر تا تیر ماه 98 است و پس از آن هم تصمیم به تمدید ندارند.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: موافقین اعطای مهلت به ایران در اجلاس FATF گفته بودند ایران 2 قانون را تصویب کرده و باید فرصت داد اما مخالفین گفته‌اند ایران 3 سال است که وقت کشی کرده و نباید مهلتی داد، اما در نهایت این مهلت به ایران داده شده و ما باید با محوریت منافع ملی، در خصوص 2 لایحه پالرمو و CFT تصمیم بگیریم.

ایران با حداکثر توان در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت کرده است

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام‌هایی را برداشتیم تا هدف ترامپ که فشار بر ملت ایران بوده خنثی شود، بیان کرد: ایران با حداکثر توان در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف بعدی آمریکا پس از فشار به ایران توهم براندازی بود که هیچ گاه تحقق پیدا نکرده و تحقق پیدا نخواهد کرد، گفت: تلاش آمریکا برای وارد آوردن حداکثر فشار بر مردم ایران بود که با اتخاذ تدابیر دولت و مجلس؛ آمریکا با شکست مواجه خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز