رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

رشد ۷ برابری اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۲۲:۱۷:۳۹
کد خبر: ۸۲۱۲۲۱
رشد ۷ برابری اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از رشد ۷ برابری اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ دکتر علی وحدت در نشست با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان گیلان که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری این استان برگزار شد، با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان کمتر از ۵۰ شرکت است که هیچ تناسبی با جمعیت، اقتصاد و سایر پارامترهای استان ندارد، اظهار داشت: این تعداد شرکت در استان گیلان به این معنی نیست که فعالیت‌ها و ظرفیت‌های فناورانه استان گیلان همین مقدار است، بلکه نشان‌دهنده آن است که نتوانسته‌ایم به درستی ظرفیت‌ها را شناسایی و زمینه توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کنیم.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تیمی را در این زمینه در استان گیلان مستقر کند تا ظرفیت‌های پارک علم و فناوری، صنایع استان و بخش کشاورزی و شیلات را شناسایی کنند تا این زنجیره تکمیل شود و شبکه فناوری استان توسعه یابد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه اولویت این صندوق توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه‌ای است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های دانش‌بنیان استان گیلان بیشتر از آن است که نشان داده می‌شود و نیاز دارد که بررسی دقیق‌تری روی آن صورت بگیرد و شرایط احصا شود تا در نتیجه استان گیلان از حمایت‌های فناورانه بهره‌مند شود.

وحدت در ادامه با اشاره به حضور چند روزه تیم‌های کارشناسی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان گیلان عنوان کرد: طبق گزارشی که به بنده ارایه شده در این چند روزی که کارشناسان صندوق در استان بودند ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده است که رشد هفت برابری نسبت به تسهیلات پنج سال قبل استان دارد و این نشان می‌دهد اختیاراتی که به استان‌ها داده شده خوب است اما در عین حال این عدد نسبت به ظرفیت استان عدد زیادی نیست.

وی با بیان اینکه اصول برنامه‌های صندوق در چند ماه اخیر تمرکززدایی، تقسیم کار، توجه به ظرفیت‌های استانی و تعریف سرویس‌ها متناسب با نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است، بر تلاش این صندوق برای کوتاه شدن فرآیند اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌ها و ارایه سرویس متناسب با نیاز شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

وحدت همچنین به موضوع اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان دارای اوراق اخزا اشاره کرد و گفت: با این کار شرکت‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری این اوراق در بورس، سود بیشتری می‌کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: در حوزه تمرکززدایی تلاش کردیم از سایر بخش‌های فعال در زمینه فناوری کمک بگیریم و در این راستا همکاری خوبی با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری و بانک‌ها داریم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر بعدی که به استان آمدیم دغدغه و نگرانی شرکت‌های دانش‌بنیان فقط تولید محصول جدید و توسعه کار باشد، نه مشکلات مالی و نقدینگی.

در ادامه این نشست که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، دکتر وحدت به سوالات مدیران شرکت‌های دانش‌‌بنیان استان گیلان درباره نحوه بهره‌گیری از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی پاسخ داد و پذیرای پیشنهادات و انتقادات آنها بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز