گزارشی از نخستین مرکز عرضه تولیدات دستی بانوان ؛

نظامی : ارتقای سطح معیشت زنان سرپرست خانوار از طریق توانمند سازی شغلی / "گیل بانو " نمادی از همت و اراده بانوان گیلانی

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۳۷:۵۶
کد خبر: ۸۲۴۹۲۰
نظامی : ارتقای سطح معیشت زنان سرپرست خانوار از طریق توانمند سازی شغلی / گیل بانو  نمادی از همت و اراده بانوان گیلانی
نمایی زیبا از معماری اصیل گیلانی جلوه ی خاصی به این مکان داده است.چوبهای بکار رفته در بطن خانه نگاه هر رهگذر را به خود جلب می کند.اینجا کافه فروشگاه گیل بانو است در ضلع شرقی بوستان کشاورز رشت.این مکان نخستین مرکز عرضه تولیدات و فروش محصولات بانوان سرپرست خانوار گیلان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، این مرکز که با حضور دکتر معصومه ابتکارمعاون  امور بانوان و خانواده  رییس جمهور افتتاح گردید با هدف توانمندی سازی زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

"گلناز گیلکی نظامی " مدیر عامل موسسه ایزدوستان شمال که مدیریت اجرایی این مرکز را بر عهده دارد در خصوص مجموعه ی گیل بانو می گوید :این مکان به عنوان پایلوت و نخستین مرکز برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و به شیوه ای جدید برای حفظ کرامت انسانی افراد ایجاد شده و عرضه ی محصولات این عزیزان در دو بخش صنایع دستی و مواد غذایی در گیل بانو صورت می گیرد.

photo_۲۰۱۹-۰۳-۰۳_۱۸-۵۱-۰۲ (3)

وی ادامه می دهد : بخش صنایع دستی شامل دست سازه هایی از انواع محصولات حصیری ،بافتنی ، تزیینات ،تابلوهای نقاشی و ... است و در بخش مواد غذایی نیست محصولات خاص گیلان شامل انواع شیرینی های محلی ،ترشیجات و ... ارایه می شود .

وی می افزاید : به جهت رایج سازی فرهنگ استفاده از محصولات غذایی محلی در صدد برآمدیم تا محصولاتی نظیر شیرینی ها و حلواهای محلی و سنتی خاص نقاط گیلان را در بخش کافی شاپ با کیفیت بالا به مشتریان عرضه کنیم.

نظامی با بیان اینکه استانداردهای غذایی که در کافه ها مورد استفاده قرار می گیرد در این مکان حفظ شده است ،می افزاید: سرو این محصولات شامل انواع تارت ها و کیک ها با بسیاری از کافه های رشت برابری می کند و مورد تایید اساتید فن قرار گرفته است.

photo_۲۰۱۹-۰۳-۰۳_۱۸-۵۰-۴۴ (3)

وی ادامه می دهد : ماحصل این فعالیت ها در جهت کسب درآمد برای افرادی است که ما به آنان لقب قهرمانان خانواده می دهیم ،زنان سرپرست خانوار که با هنر و کار خود برای تامین درآمد تلاش می کنند .نقش موسسه ایزدوستان شمال در این میان ، حمایت از این زنان برای رسیدن به توانمندی است و پس از رسیدن به آن مهم ،می توانند خود مستقلا به کسب درآمد بپردازند و از گردونه ی حمایتی موسسه خارج می شوند و از سوی دیگر زنان دیگری وارد گود خواهند شد و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

نظامی عنوان می کند : کاری که موسسه ی ایزددوستان شمال برای این زنان انجام می دهد توانمندسازی و رساندن آنها به خودکفایی و خودباوری است .

نظامی اظهار می دارد:  موسسه خیریه ایزد دوستان 13 سال به صورت غیررسمی و 10 سال به صورت تشکیلاتی در حوزه کودکان و زنان سرپرست خانوار فعالیت مداوم دارد.

وی در خصوص شناسایی زنان سرپرست خانوار نیازمند می گوید : واحد مددکاری موسسه خیریه ایزددوستان شمال این شناسایی را برعهده دارد ،برخی افراد به مرکز معرفی می شوند و احراز هویت این زنان به جهت شناخت کافی از مشکلات و درصد نیازمندی آنان صورت می گیرد.

نظامی می افزاید : هنر ما شاید این است که با  منابع موجود کار مثبتی انجام دهیم و بتوانیم این قشر از زنان را که در معرض آسیب های جدی اجتماعی قرار دارند با حمایت خود به توانمندی برسانیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز