رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی رودسر خبر داد:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در رودسر

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۷:۴۸:۳۹
کد خبر: ۸۲۴۹۴۱
پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در رودسر
پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در رودسر رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر از پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ شریف حسن زاده در جمع خبرنگاران شهرستان رودسر با اشاره به عملکرد این اداره اظهارکرد:شهرستان رودسر دارای 378 تعاونی فعال و در دست اجرا با حدود شش هزار نفر عضو است.

وی با بیان اینکه تعاونی های شهرستان رودسر در حوزه های مختلف کشاورزی،صنعتی و خدماتی  فعالیت دارند افزود: با فعالیت این تعاونی ها برای دو هزار و 300 نفر شرایط اشتغال فراهم شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر با بیان اینکه بخش اعظم خدمات حمل و نقل بار و مسافر در این شهرستان توسط تعاونی های حمل و نقل مسافر و بار انجام می شود تصریح کرد: صید 100 درصد ماهیان استخوانی در شهرستان رودسر توسط 12 شرکت تعاونی پره صیادی فعال با عضویت بیش از 900 نفر عضو تعاونی پره صیادی انجام می گیرد.

وی به تشکیل چهار شرکت تعاونی دهیاران با عضویت تمام دهیاری های چهار بخش شهرستان رودسر در این تعاونی ها اشاره کرد و افزود: نقش موثر تعاونی دهیاران در توسعه و عمران روستایی بخشی از ظرفیت ها و توانمندی های این تعاونی ها در شهرستان است.

حسن زاده با اشاره به کارهای صورت گرفته در حوزه اشتغال شهرستان رودسر گفت: تعداد 917 مورد مجوز در راستای حمایت از مشاغل خانگی صادر و 542 نفر در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند.

وی از ثبت دو مورد تشکیل تعاونی طی سال جاری در زمینه گردشگری و حمل و نقل در شهرستان رودسر خبر داد و افزود: در حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی تاکنون 30 تشکل به ثبت رسیده که در قالب 15 مورد تاسیس انجمن صنفی، 10 مورد نماینده کارگر، چهار مورد شورای اسلامی کار و یک مورد در قالب کانون بازنشستگان فعالیت می کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر از پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این تسهیلات برای 255 طرح اشتغال روستایی پرداخت شده و زمینه اشتغال 325 نفر را فراهم کرده است.

وی تسهیلات طرح فراگیر را از دیگر طرح های اشتغال زا در حوزه شهری خواند و افزود: بیش از هفت میلیارد تومان تسهیلات برای 7 طرح اشتغال فراگیر پرداخت شده که برای 235 نفر شرایط اشتغال فراهم کرده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر 557 نفر از مقرری بگیران قانون بیمه بیکاری هستند بیان کرد: بررسی شکایات کارگری و کارفرمایی از دیگر فعالیت های اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودسر بوده که در سال 97 حدود 300 فقره دادخواست در این اداره از سوی کارگران به ثبت رسیده و مورد بررسی قرار گرفته است.

 

نظر شما