نشست خبری جشنواره های نوروزی طرح گردشگری مسرور در عسگر آباد بندر کیاشهر

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۹:۴۸:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۴۸۳
نشست خبری جشنواره های نوروزی  طرح گردشگری مسرور در عسگر آباد بندر کیاشهر
دو جشنواره نوروزی با فرهنگ غنی گیلانی در طرح گردشگری مسرور عسگر آباد بندر کیاشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ نشست خبری جشنواره های نوروزی  طرح گردشگری مسرور در عسگر آباد بندر کیاشهر با حضور فرماندار آستانه اشرفیه و یکی از سرمایه گذاران این طرح  برگزارشد

رحیم حیدری با اشاره به برنامه های ایام نوروز اعلام داشت: در شهرستان جلسات مختلفی برای ایام عید داشتیم که تمامی نیرو ها بسیج شده و آمادگی کامل دارند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت  مجموعه گردشگری مسرور گفت: اولویت این مجموعه  اجرای برنامه‌های فرهنگی و احیای سننی است که در حال فراموش‌شدن است و در این راستا دو جشنواره شاد محلی در تاریخ های ۸ و ۱۵ فروردین برگزار می شود.

حیدری ادامه داد: تأکید استاندار گیلان در نشست اخیر با فرمانداران درباره اولویت قرار دادن رویدادهای فرهنگی هنری در نوروز با محوریت ترویج آیین‌ها و سنن بومی محلی است. وی ادامه داد: در سال نوی گذشته ۱۸۸ هزار نفر و کل سال یک میلیون و ۱۹۳ هزار نفر وارد شهرستان آستانه شدند که پیش بینی می کنیم امسال بر آن افزوده شود.

وی با اشاره به آمادگی آستانه اشرفیه برای برپائی این جشنواره نیز گفت: ۷ هتل ، ۳۰ خانه مسافرتی ، ۲۴ واحد آموزشی و ۱۰۴ کلاس آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند. وی در انتها خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد فرهنگی مجموعه گردشگری مسرور و نگاه فرهنگی حاکم بر شهرستان دو جشنواره فرهنگی با محوریت جشنواره سفره خفت سین بومی و جشنواره غذای محلی در منطقه گردشگری عسگرآباد دهکا برنامه‌ریزی‌شده است

خانم مسرور مسئول مجموعه گردشگری مسرور نیز با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره‌های سفره هفت‌سین و غذای محلی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دهیاران شهرستان آستانه‌اشرفیه و ابراز تمایل بومیان منطقه پذیرای آن‌ها برای شرکت در مسابقه سفره هفت‌سین و غذای محلی هستیم که با توجه به استقبال مردم بخشی را نیز به بخش آزاد اختصاص دادیم که در هر جشنواره از چهار برگزیده تقدیر می‌شود.

وی با تأکید بر حفظ محوریت بومی محلی بودن برنامه‌های فرهنگی در منطقه گردشگری عسگرآباد گفت: اجرای موسیقی محلی، اجرای آئین‌های نمایشی محلی، اجرای طنز کمدی، برگزاری مسابقات مرفه و برپایی غرفه عرضه محصولات بومی ازجمله برنامه‌های درنظرگرفته شده برای این دو جشنواره است.

وی با اشاره به  آغاز پروژه فرهنگی سیاحتی مجموعه گردشگری مسرور از تیرماه امسال بیان کرد: گردشگری مسرور با نگاه ساخت بزرگ‌ترین و زیباترین منطقه گردشگری در سواحل کشور و در محدوده ۳۰ هکتار از ورودی عسکر آباد تا لله وجه سر مشغول به فعالیت است و ایجاد اشتغال جوانان در کنار انجام زیرساخت‌های فرهنگی با نگاه ملی و بومی از مهم‌ترین اهداف مجموعه گردشگری مسرور است.

مسرور ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ نفر نیروی کار مستقیم و ۲۰ پیمانکار در این منطقه در حال فعالیت هستند که به فضل الهی و در صورت همکاری مسؤولین و کسب مجوزها طرح‌های از پیش تعین شده شرکت، این تعداد به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

مسئول مجموعه گردشگری مسرور با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده مجموعه گردشگری مسرور در منطقه عسگرآباد دهکاء گفت: ایجاد پارک آبی هم‌زمان سرپوشیده و روباز، نصب بزرگ‌ترین پرچم ساحلی کشور، رستوران‌های ساحلی و ‌جنگلی، رستوران روی آب، پیست دوچرخه برقی در جنگل و ایجاد ‌مکان‌های اقامتی ازجمله برنامه‌های درنظرگرفته شده در منطقه گردشگری عسگرآباد دهکاست.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چند ماه اخیر در منطقه عسگرآباد دهکاء گفت: نصب هفت عدد برج نور ۳۰ متری برای نخستین بار در طرح ساحلی، غرس ۸۰ درخت پالم به‌عنوان بزرگ‌ترین و بیشترین تعداد درختان پالم در سواحل کشور، نصب مجهزترین دوربین‌های مداربسته جهت حفظ امنیت، نصب سیستم صوت در تمامی فاز یک، نصب سه المان لاک‌پشت خزری، نهنگ‌ها و هفت‌سین، نورپردازی محیط جنگلی، نصب بزرگ‌ترین المان‌های ساحلی، فراهم‌سازی و تسطیح ۳۰ هزار متر فضای مناسب برای پارکینگ و سهولت در آمدوشد ازجمله اقدامات صورت گرفته در منطقه گردشگری عسگرآباد است.

مسرور در انتها گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته ازنظر نصب و تجهیز سازه‌ها و المان‌ها تنها در زمینه اخذ مجوزها با تأخیر مواجه هستیم. ولی طبیعی است کمافی السابق با تداوم با تداوم همکاری و همراهی مسؤولان و صدور هرچه سریع‌تر مجوزها، دستمان در ارائه خدمات به مردم بازتر بوده و خدماتی درخور و شایسته به مردم فهیم ایران ارائه می‌دهیم.

 

photo_2019-03-17_19-54-12

photo_2019-03-17_19-54-07

photo_2019-03-17_19-53-50

photo_2019-03-17_19-53-59

photo_2019-03-17_19-54-16

photo_2019-03-17_19-54-21

photo_2019-03-17_19-54-54

photo_2019-03-17_19-54-50

photo_2019-03-17_19-54-42

photo_2019-03-17_19-54-35

photo_2019-03-17_19-54-32

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز