مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خبر داد ؛

آرامش بهاری در گیلان در حال اجراست/ آمادگی ۳ هزار خادم فرهنگی بقاع متبرکه برای استقبال از مهمانان نوروزی

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۲:۰۱:۵۰
کد خبر: ۸۲۵۵۵۳
آرامش بهاری در گیلان در حال اجراست/ آمادگی ۳ هزار خادم فرهنگی بقاع متبرکه برای استقبال از مهمانان نوروزی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۲۴۴ بقعه متبرکه این استان در ایام تعطیلات نوروز، گفت: سه هزار عضو هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری برای نهمین سال متوالی در آستان امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان گفت: این طرح همزمان با فرا رسیدن سال جدید از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین 98 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طرح آرامش بهاری امسال در ۲۴۴ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به سطح بندی بقاع مجری طرح آرمش بهاری گفت: این طرح در چهار سطح ویژه، بقاع سطح یک، دو و سه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در هشت امام زاده شاخص گیلان به صورت ویژه برگزار می‌شود که شامل خدماتی از جمله خیمه معرفت، اقامه نماز در دو نوبت ظهر و مغرب، حضور دائمی پنج مبلغ، دارا بودن غرفه کودکان، چندرسانهای، پاسخگوی به مسائل شرعی و مشاروه خانواده است.

مدیرکل اوقاف گیلان ادامه داد: 30 بقعه متبرکه در سطح یک، 85 بقعه متبرکه در سطح دو و 121 بقعه در سطح سه مجری برگزاری طرح آرمش بهاری در گیلان بوده و متناسب با موقعیت جغرافیایی و امکانات سطوح مختلفی از خدمات فرهنگی و مذهبی و .. را به زائران ارائه می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در واقع دفاعی تمام عیار در جبهه جنگ فرهنگی با دشمنان است گفت: این طرح برای مقابله با جنگ نرم دشمن در دو بخش برنامه‌های فرهنگی و معرفتی و خدمات اجرایی، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت آستان امامزادگان، بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب فرهنگی است، گفت: ارتقاء سطح خدمت رسانی در عرصه های فرهنگی و معنوی و رفاهی به زائران در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب طرح آرامش بهاری به شکلی ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: ترویج معارف اسلامی در قالب برنامه‌های جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ترویج و تبلیغ مولفه‌های سبک زندگی اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطرح کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری مذهبی از مشخصه‌های رویکری اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح دانست و اظهار داشت:برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان از جمله برنامه‌های خدمات اجتماعی ما به زائران است.

علیزاده اذعان کرد: در این خیمه‌های معرفت مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند از اولویت‌های ما است و با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی سعی داریم که مردم مهارت‌های زندگی صحیح را آموزش ببینند و گفت‌وگوهای چهره به چهره نیز در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به هجمه های وسیع تبلیغی و فرهنگی دشمنان اسلام علیه کودکان و نوجوانان در خیمه‌های معرفت برنامه‌های بسیار متنوع و ویژه کودکان و نوجوانان از جمله نمایش‌های چند رسانه ای با سبک و سیاق اسلامی، نقاشی، آموزش قرآن، بازی فکری و ...اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برگزاری مراسم تحویل سال نو، خدمات مشاوره‌ای، برگزاری نماز جماعت، ادعیه و پاسخ و رفع شبهات دینی از مهم‌ترین برنامه‌های برپایی خیمه‌های معرفت است.

وی اضافه کرد: راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم در 50 بقعه شاخص استان، ایستگاه سلامت در ۱۱ بقعه و ویزیت رایگان و عرضه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

علیزاده با اشاره به حضور ۳ هزار نفر از اعضای هیئت‌های امنا و خادمان رسمی و افتخاری به مسافران و میهمانان نوروزی خدمات رسانی می‌کنند، گفت: بیش از۲۰۰ مبلغ اعزامی و بومی در برگزاری این طرح مشارکت دارند.

وی اظهار ‌کرد: سال گذشته ۲ میلیون مسافر از خدمات طرح آرامش بهاری در گیلان بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: هدف سازمان اوقاف در طرح آرامش بهاری، صرفاً خدمت‌رسانی به زائران از نگاه گردشگری نیست، بلکه رویکرد اصلی در این زمینه، ارتقا سطح معرفتی زائران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز