رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خبر داد:

در ایام نوروز نظارت بر بازار تعطیلی ندارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۱۴:۱۸:۰۸
کد خبر: ۸۲۵۹۸۰
در ایام نوروز نظارت بر بازار تعطیلی ندارد
فرهاد دلق پوش در آخرین جلسه سال ۹۷ کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان گفت: در ایام نوروز نظارت بر بازار تعطیلی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ فرهاد دلق پوش در آخرین جلسه سال ۹۷ کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان که در محل اتاق اصناف شهرستان رشت برگزار شد، گفت: در ایام نوروز نظارت بر بازار تعطیلی ندارد. همت و همراهی کلیه دستگاه‌های نظارتی برای آرامش و ساماندهی بازار ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه لازمه تعادل و نظم بازار، نظارت است تأکید کرد: بازرسی های مشترک و تیمی به صورت شیفت بندی شده کاملا هوشمندانه به شکل محسوس و نامحسوس در مرکز استان و سایر شهرستانها با شدت و جدیت در ایام نوروز انجام خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در بازرسی و کنترل بازار و امور اصناف در کنار راَفت اسلامی، قاطعیت هم باید باشد تا وضعیت بازار قائده مندشود.

 رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان بازار را پشتیبان مسائل اجتماعی و اقتصادی در کشور دانست و گفت: دین و فرهنگ و بسیاری از آداب و رسوم از فضای بازار و کسبه ترویج و اشاعه می یابد و این مسئله حتی در خارج از کشور نیز به همین روال است.

 دکتر دلق پوش با توجه به حساسیت و تعدد ماموریت‌های اتاق‌های اصناف بر لزوم افزایش بودجه اتاق‌های اصناف به صورت سراسری تاکید و عنوان کرد: در سیاستگذاری و برنامه ریزی ها به بخش اصناف و رسیدگی امور بازار به ویژه در تخصیص بودجه اصناف باید اهتمام لازم انجام شود تا اتاق اصناف از ماموریت های نظارتی خود باز نماند.

 وی خاطرنشان کرد: وحدت عملی بین روسای ادارات صمت شهرستان و روسای اتاق های اصناف باعث هم افزایی ویژه در کنترل بازار می‌شود و لازم است در سال آینده بر نظارت ها تکیه بیشتری صورت پذیرد چون انتظار مردم از بازار زیاد است و اتحادیه ها هم باید در این رابطه تلاش و همکاری  کنند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان وقوع برخی از تخلفات را عدم اطلاع از قوانین صنفی دانست و گفت: آموزش و بازآموزی روسای اتحادیه ها و اصناف به صورت دسته بندی شده و با متدی کاربردی برای ارتقای سطح علمی اصناف ضروری است و باعث پیشگیری از بسیاری از تخلفات صنفی خواهد شد و همچنین در سال آینده بر عملکرد مالی اتحادیه های ایران به صورت شفاف نظارت می‌شود.

فرهاد دلق پوش در پایان ضمن ابراز امیدواری و توفیق در ایام نوروز و سال جدید در راستای تامین نیازهای مردم افزایش ساعات فعالیت  و خدمات اصناف در محدوده مرکز شهر اشاره و عنوان کرد: با توجه به گردشگر پذیری گیلان،انجام این کار نیاز به هماهنگی بیشتر شهرداری با اتاق اصناف و کسبه دارد که در کارگروه تخصصی بررسی خواهد شد.

 گفتنی است در ایام نوروزی در صورت مشاهده و بروز هرگونه تخلف صنفی شهروندان و مسافران می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ تخلفات صنفی را گزارش دهند.

 

photo_2019-03-19_14-02-54

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز