ثبت اولین وقف گیلان در سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۰۹:۲۵:۱۱
کد خبر: ۸۲۷۳۴۳
ثبت اولین وقف گیلان در سال ۹۸
یک نیکوکار لنگرودی با وقف یک باب منزل مسکونی اولین وقف گیلان را در سال 98 ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ حجت الاسلام رمضانعلی پاکیزه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود، اظهار کرد: یک نیکوکار لنگرودی نخستین وقف سال98 استان گیلان را در سال جاری به ثبت رساند.

وی خاطرنشان کرد: این نخستین وقف گیلان در سال جاری و دومین وقف گیلان همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 98 است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود اعلام کرد: سید نورالدین میر باهوش یک باب منزل مسکونی خود را در روستای پلت کله لنگرود به مساحت170 متر مربع وقف کرد.

وی افزود: ارزش ریالی این ملک موقوفه 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

پاکیزه خاطرنشان کرد: نیت وقف این نیکوکار، عمران و آبادانی مسجد شهدای روستای پلت کله است.

وی در ادامه گفت: شهرستان لنگرود از چند سال گذشته تاکنون و به جهت تبلیغات موثر در ایام تبلیغی مانند عید نوروز و اجرای طرح آرامش بهاری و دیگر کارویژه‌های سازمان اوقاف مانند بصیرت عاشورایی در محرم و سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمه توانسته عملکرد قابل توجهی در ثبت وقف‌های جدید داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود افزود: در سال 97،  10 وقف جدید با ارزش ریالی 5 میلیارد ریال در شهرستان لنگرود به ثبت رسید.

 وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که این رقم در سال های 96 و 95 به ترتیب هفت و چهار وقف بوده است.

پاکیزه با بیان اینکه راهکار جدید سازمان اوقاف برای مشارکت همگانی در سنت حسنه وقف، اجرای طرح وقف مشارکتی است، گفت: شهرستان لنگرود یکی از پیشگامان وقف مشارکتی در گیلان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود اعلام کرد: در سال 96، 110 نیکوکار لنگرودی یک وقف مشارکتی با نیت انجام فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان به ثبت رساندند.

شهرستان لنگرود 100موقوفه و 1572رقبه دارد.

 

نظر شما