ترویج سبک زندگی اسلامی از نقاط قوت اجرای طرح آرامش بهاری

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۰۹:۳۸:۵۵
کد خبر: ۸۲۷۳۴۴
ترویج سبک زندگی اسلامی از نقاط قوت اجرای طرح آرامش بهاری
امام جمعه صومعه سرا اعلام کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و مولفه‌های سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی از نقاط قوت طرح آرامش بهاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در بازدید از روند فعالیت خیمه معرفت در بقاع مجری طرح آرامش بهاری  در صومعه سرا با امام جمعه صومعه سرا نیز دیدار کرد.

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه سرا در این دیدار با مطلوب ارزیابی کردن اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه گفت: این نوع فعالیت های فرهنگی بر غنای معنوی و فرهنگی سفر می‌افزاید.

 وی با تاکید بر لزوم دایر کردن خیمه های معرفت در اماکن پرتردد و محل رجوع مسافران گفت: شهرستان صومعه سرا از شهرستانهای گردشگر پذیر استان گیلان است.

 امام جمعه صومعه سرا اعلام کرد:استفاده از روحانیون خوش ذوق و آشنا به روحیات کودکان و نوجوانان از نقاط مثبت اجرای طرح آرامش بهاری است.

 وی ترویج سبک زندگی اسلامی و مولفه های سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی را از دیگر نقاط  قوت طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: گاهی یک جمله پند و موعظه، زندگی یک فرد را دگرگون می کند.

راشدی نوری با اشاره به تجربه حضور خود در بقاع مجری طرح آرامش بهاری گفت: از اجرای این طرح فرهنگی و دینی در شهرستان صومعه سرا حمایت می‌کنم.

علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه این استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: سه هزار عضو هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

وی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در هشت امام زاده شاخص گیلان به صورت ویژه برگزار می‌شود که شامل خدماتی از جمله خیمه معرفت، اقامه نماز در دو نوبت ظهر و مغرب، حضور دائمی پنج مبلغ، دارا بودن غرفه کودکان، چندرسانه ای، پاسخگوی به مسائل شرعی و مشاروه خانواده است.

علیزاده ادامه داد: 30 بقعه متبرکه در سطح یک، 85 بقعه متبرکه در سطح دو و 121 بقعه در سطح سه مجری برگزاری طرح آرمش بهاری در گیلان بوده و متناسب با موقعیت جغرافیایی و امکانات سطوح مختلفی از خدمات فرهنگی و مذهبی و .. را به زائران ارائه می‌کنند.

وی اعلام کرد: ترویج معارف اسلامی در قالب برنامه‌های جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ترویج و تبلیغ مولفه‌های سبک زندگی اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطرح کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری مذهبی از مشخصه‌های رویکری اجرای طرح آرامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح دانست و یادآور شد: برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان از جمله برنامه‌های خدمات اجتماعی ما به زائران است.

حجت الاسلام علیزاده گفت: در این خیمه‌های معرفت مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند از اولویت‌های ما است و با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی سعی داریم که مردم مهارت‌های زندگی صحیح را آموزش ببینند و گفت‌وگوهای چهره به چهره نیز در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

 

نظر شما