امحا حدود ۳۰ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در گیلان

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۶:۵۸:۴۰
کد خبر: ۸۲۷۸۹۶
امحا حدود  ۳۰ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در گیلان
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از امحای نزدیک به 30 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از امحای نزدیک به 30 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از اجرای طرح سلامت نوروزی در گیلان خبر داد و گفت: بازرسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از زمان اجرای این طرح ،  25 هزار و ۹۱۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی و بین راهی انجام داده اند.

50 واحد صنفی در گیلان به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل و 226 مورد به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: با تشدید نظارت های بهداشتی، 50 واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی در گیلان تعطیل و در این راستا 226 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: در این مدت، جهت سلامت مواد غذایی نزدیک به دو هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده و نزدیک به 20 هزار مورد نمونه نیز توسط دستگاه های پرتابل بازرسان مورد سنجش قرار گرفت.

دکتر یوسف زاده تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان متولی اصلی سلامت مردم است. در این زمینه با متخلفان سلامت  هیچ گونه مماشاتی ندارد، چرا که عملکرد آن ها سلامت مردم را به خطر می اندازد و در این خصوص باید مسوولان برخورد قاطع داشته باشند.

گفتنی است: در ایام تعطیلات نوروز، تشدید نظارت های بهداشتی درمانی در حوزه های مختلف دانشگاه، اعم از بهداشت، درمان و غذا و دارو در جریان است و کارشناسان حوزه های مختلف دانشگاه این چرخه را تکمیل می کنند و مردم می توانند تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند ماه در گیلان آغاز شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز