هشدار پلیس در خصوص سوء استفاده از عواطف و احساسات هموطنان در فضای مجازی

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۸:۳۱:۲۴
کد خبر: ۸۳۱۳۱۵
هشدار پلیس در خصوص سوء استفاده از عواطف و احساسات هموطنان در فضای مجازی
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در خصوص سوء استفاده افراد فرصت‌طلب از عواطف و احساسات هموطنان برای کمک به سیل زدگان در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ " مجید رسول‌زاده فرساد " در تشریح این خبر گفت: برخی از افراد فرصت طلب به دنبال وقوع سیل یا سایر بلایای طبیعی در برخی از استان‌های کشور با نشان دادن تصاویر دلخراش از سیل زدگان در فضای مجازی، شماره حساب‌هایی را برای کمک به آسیب دیدگان اعلام می‌کنند که تعداد این شماره حساب‌ها بسیار زیاد و چشمگیر است.

این مقام انتظامی افزود: این افراد با عناوین مختلف از جمله کمک برای خرید لوازم اولیه زندگی، پوشاک و اقلام خوراکی برای سیل زدگان و سوء استفاده از عواطف و حسن نیت هموطنان، اقدام به اعلام شماره حساب‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی کرده و پس از مدتی وجوه واریز شده را از حساب برداشت می‌کنند.

وی تصریح کرد: نهادها و موسساتی که قصد جمع آوری کمک‌های مردمی را دارند باید مجوز لازم را از طریق هلال احمر یا سایر مراجع ذیصلاح دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان از شهروندان خواست، کمک‌های خود را تنها به شماره حساب‌های رسمی و اعلام شده از طریق رسانه ملی اهداء و به دیگر شماره حساب‌هایی که مورد تایید نیستند توجه نکرده و در صورت مشاهده چنین موارد کلاهبرداری مراتب را سریعا‌ً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانیcyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با نیروی انتظامی در میان بگذارند.

 

نظر شما