معاون امورفرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان :

تخصیص ۲۶ میلیارد ریال برای توسعه کارآفرینی در گیلان

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۳:۱۷:۲۸
کد خبر: ۸۳۷۰۰۵
تخصیص ۲۶ میلیارد ریال برای توسعه کارآفرینی در گیلان
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: در سال گذشته 26 میلیارد ریال اعتبار در حوزه کار آفرینی برای جوانان استان تخصیص داده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هاشم اسماعیلی در همایش تجلیل از جوانان نخبه شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: جوانان گیلان نمونه بارز نخبه های کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی و استعداد یابی مهمترین اولویت ورزش و جوانان است افزود: در سال گذشته 26 میلیارد ریال اعتبار در حوزه کار آفرینی برای جوانان استان تخصیص داده شد که 20 درصد از آن مربوط به حوزه ورزش بود.
 
اسماعیلی با بیان اینکه اولویت داره کل ورزش و جوانان گیلان، کار آفرینی و شناسایی توانمندی ها و استعداد یابی جوانان است تاکید کرد: شناسایی جوانان نخبه و استعدادیابی آنان در سطح استان بیش از پیش ضرورت دارد.
 
وی با تاکید بر لزوم نگاه ویژه مسئولان به کارآفرینی جوانان استان تصریح کرد: برگزاری کارگاه های ازدواج برای جوانان به وزارت ورزش تکلیف شده و در سال گذشته بندرانزلی با برگزاری 15 کارگاه آموزشی ازدواج برای جوانان به عنوان شهرستان برتر آموزش های پیش از ازدواج انتخاب شد.
 
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان همچنین گفت: یکی از عوامل طلاق ، نبود آشنایی کافی جوانان و خانواده ها با مهارت های زندگی است و برگزاری کارگاه هایی از این دست تاثیر بسزایی در ثبات خانواده ها دارد.
 
در ادامه این مراسم امام جمعه بندرانزلی نیز اظهار کرد: مسئولان باید تلاش کنند مشکل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان رفع شود.
 
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین افزود: جوانان انزلی در همه رشته ها و بخش ها توانمند هستند و باید قدر جوانان را دانست.
 
وی تاکید کرد: باید علاوه بر میدان دادن به جوانان ، از نوآوری ها و ابتکارات و اختراعات انها حمایت شود تا به فعلیت رسیده و جامعه از آن بهره مند شود.
 
امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: تقدیر از نخبگان کار پسندیده ای است اما باید شرایطی فراهم شود تا آمار بیکاری بندرانزلی با تلاش همه مسئولان به صفر برسد.
 
وی ادامه داد:باید مشکلا اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان رفع شود تا جوانان نیز با امید و دل های قرص و با امید بیشتر در راه اعتلای جامعه تلاش کنند.
 
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی نیز با اشاره به اینکه بسیاری از کارهای دولت در حوزه جوانان به سمن ها سپرده شده است اظهار کرد: بندرانزلی از شهرهای شاخص ورزشی استان در قهرمان پروری است و مصداق این ادعا مدال های رنگارنگ کشوری و جهانی ورزشکاران بندرانزلی در رقابت های ملی و بین المللی است .
 
حمید رضا قهرمانی افزود: کار آفرینی ، اشتغال و ازدواج از مهمترین اولویت های وزارت ورزش و جوانان است .
 
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های متعدد برای جوانان در قبل و بعد از ازدواج در بندرانزلی یادآور شد: بندرانزلی یکی از شهرستان هایی است که در برگزاری این کارگاه ها بسیار موفق عمل کرده و با امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش و همچنین دریابانی این کارگاه ها برای سربازان نیز در بندرانزلی برگزار شد.
 
در این مراسم از 60 تن از جوانان برتر ورزشی، علمی ، فرهنگی و اجتماعی بندرانزلی تجلیل شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه