دستگیری عامل هتک حیثیت در تلگرام و اینستاگرام

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۲:۵۶:۴۵
کد خبر: ۸۳۷۷۳۶
دستگیری عامل هتک حیثیت در تلگرام و اینستاگرام
سرپرست پلیس فتا گیلان از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی با نیت اخاذی و رسیدن به نیت شوم خود از کلمات رکیک و تهدیدآمیز استفاده و منجر به هتک حیثیت خانم جوان گیلانی شده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرگرد " ایرج پورمستمند " با اعلام این خبر گفت: پس از ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در فضای مجازی به پلیس فتا استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که فردی با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با توهین‌ و استفاده از کلمات رکیک، وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده است.

وی افزود: شاکی با بیان اینکه فرد مزاحم با گستاخی تمام بیان داشته با توجه به اینکه صفحه اینستاگرامی جعلی است و مالک شماره تلفن من نیستم پلیس فتا نمی‌تواند ردی از من پیدا کند.

سرگرد پورمستمند ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی شرور فضای مجازی که از هویت جعلی برای ناشناس ماندن استفاده کرده بود را شناسایی و در شهر رشت دستگیر کردند.

سرپرست پلیس فتا گیلان تصریح کرد: شرور 29 ساله در بررسی فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کاربران فضاى سایبر، تهدیدات افراد سرکش و اصطلاحاً قلدر در این فضا را جدى نگیرند و از آن هراسى به دل راه ندهند گفت: هنگام بروز مشکل و مواجهه با هرگونه تهدید از سوى این افراد با استعانت از قانون و مراجع قضائى قادر خواهند بود همین افراد سرکش و زورگو را به زیر آورده و در پناه قانون از دست آنها در امان باشند.

وی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده جرائم مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

نظر شما