مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان در حاشیه بازدید از زیر ساخت های بندری انزلی مطرح کرد ؛

بهره وری بیشتر و استفاده بهینه از امکانات بنادر گیلان در سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۲۰:۵۹:۴۶
کد خبر: ۸۳۸۱۸۵
بهره وری بیشتر و استفاده بهینه از امکانات بنادر گیلان در سال ۹۸
دکتر آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان در حاشیه بازدید از زیر ساخت های بندری انزلی مطرح کرد :بهره وری بیشتر و استفاده بهینه از امکانات بنادر گیلان در سال 98 از مهمترین اهداف این اداره کل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر "حمیدرضا آبایی" مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان به همراه مدیر کل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی کشور ، مدیر گروه معماری دانشگاه تهران و رییس پژوهشکده هنر و اساتید پژوهشکده موسسه ملی اقیانوس شناسی و باستان شناسی دریایی پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی ، معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان ، رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بندر انزلی و عضو  شورای شهر انزلی در حاشیه ی بازدید از زیر ساخت ها و توانمندی های بندری و گردشگری مجتمع بندر انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مباحثی که اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به عنوان  متولی بندر و دریانوردی به واسطه قرار گرفتن در شهر انزلی دنبال می کند، مبحث تعامل شهر و بندر است که در این راستا از مدیر محترم گروه معماری و شهرسازی دانشگاه تهران و اساتید بزرگوار دعوت کردیم که میزبان آنان باشیم تا مشاهده کنند که بندر انزلی به عنوان بندر شهری چگونه می تواند در جهت جذب توریست و گردشگر موثر واقع شود .

وی افزود : مجتمع بندری انزلی این قابلیت را دارد که بتوانیم با استفاده از نمادهای قدیمی به احیای فرهنگ دریانوردی، دریایی و بندر داری خطه ی شمال کشور علی الخصوص دریای خزر و استان گیلان بپردازیم.

دکتر آبایی ادامه داد : سوابق به ما نشان داده که در استان گیلان ، بندر انزلی قدمتی بیش از یک قرن دارا داشته و این قدمت ما را به این سمت برده است که بتوانیم از این فضا استفاده کنیم و به عنوان وارث فرهنگ و سنت قدیمی بتوانیم ارزش اقدامات گذشته را به منصه ظهور برسانیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان ادامه داد: بر این اساس از متخصصین امر خواستیم که وضعیت این بندر را بررسی کنند و شرایط و مزیت ها را ببینند تا بتوانیم در جهت جذب گردشگر و در راستای ایجاد موزه ی دریایی و خدمات بندری و دریایی نقش آفرینی کنیم.

index2

وی تصریح کرد : در بندر انزلی چند المان قدیمی وجود دارد مانند منبع آب که با هماهنگی میراث فرهنگی در حال بازسازی آن هستیم و چند کشتی مغروق در سواحل گیلان وجود دارد که با دانش فنی که وجود دارد نسبت به خارج سازی آنها اقدام می کنیم تا در آینده مردم بتوانند از آنها بازدید کنند.

دکتر آبایی با بیان اینکه نیاز به بهره گیری از دانش تخصصی پژوهشکده اقیانوس شناسی داریم تصریح کرد: امروز این دوستان نیز در اینجا حضور دارند و در حال رایزنی با اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان هستیم تا مالکیت معنوی سازمان بر این کشتی ها ثبت شود تا بتوانیم این کشتی ها را به داخل بندر و موزه ها منتقل کنیم.

دکتر آبایی با اشاره به ساخت باشگاه ملوانان در محوطه بندری بندر انزلی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دیگری که در حال انجام است ساخت باشگاه ملوانان می باشد تا ملوان های کشورهای خارجی در مدت اقامت در بندر و زمانی که کشتی آنها در عملیات تخلیه و بارگیری است بتوانند با فرهنگ ،سنت و عقاید ما آشنا شوند و بتوانیم خدمات خوبی را به آنان ارایه دهیم و در طراحی داخلی و بیرونی این مکان از متخصصان امر بهره گیری خواهیم کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص برنامه های پیش رو این اداره کل در سال ۹۸ اذعان داشت: آنچه که مشخص است ما باید به دنبال بار بیشتر باشیم و هدف اصلی ما بهره وری بیشتر و استفاده بهینه تر از امکانات و شرایطی است که در بندر انزلی وجود دارد و این به عنوان هدف پایلوت ما در سال ۹۸ مد نظر قرار دارد.

وی افزود: شناسایی بازارهای جدیدی و ظرفیت سازی برای این بازار ها و بازار های کنونی، جلب سرمایه گذاران، ایجاد سیلوهای مورد نیاز، مخازن روغن و شرایطی که بتوانیم از بازارهای جدید استفاده کنیم.

index4

دکتر آبایی با بیان اینکه باید عملکرد خود را در تخلیه و بارگیری و در زمان سرویس دهی بندر بهبود دهیم گفت: باید بتوانیم از ترمینال اپراتورهای قوی، تجهیزات به روز و نیروهای متخصص فعالیت های خوبی انجام دهیم تا در کوتاهترین زمان با مناسب ترین کیفیت و کمترین هزینه یک تن کالا را در بندر انزلی تخلیه و بارگیری کنیم.

گفتنی است  در این بازدید از اسکله های جدید مجتمع بندری، پل تاریخی غازیان، روند پیشرفت طرحهای مبلمان شهری موج شکن غربی بندر انزلی، پایانه مسافری دریایی بین المللی انزلی، برج تاریخی آب و آرامگاه شهید یدالله بایندر بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز