رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان ؛

لاهیجان، قطب تولید موادغذایی کشور است

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۳:۳۸:۵۹
کد خبر: ۸۴۰۸۶۲
لاهیجان، قطب تولید موادغذایی کشور است
فرهاد دلق پوش با حضور در همایش گرامیداشت روز کارگر شهرستان لاهیجان، ضمن تقدیر از کارگران،تولیدکنندگان ومدیران شرکت های صنعتی لاهیجان گفت: شهر لاهیجان ظرفیت‌های بسیار بالایی در امر تولید بویژه مواد غذایی دارد و قطب تولید مواد غذایی کشور محسوب می شود لذا کارخانه جات هدفمندتر و منسجم همچون گذشته به فعالیت ادامه دهند و حمایت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مشکلات موجود در تولید را نحوه بانکداری واخذ مالیات بر ارزش افزوده دانست که به درستی اجرا نمی‌شود و گفت: جهت پیشرفت درزمینه تولید؛ عوامل تولید، کارگر، ارگانها به صورت زنجیروار به هم مرتبط  و متصل هستند.

وی افزود: سود ۱۸ درصدی در ارائه تسهیلات با رونق تولید انطباق ندارد و این موضوع را بارها به مسئولین کشوری انتقال داده ایم.

دلق پوش از حمایتهای مالی انجام شده در سال 97 در راستای رونق تولید سخن گفت و ابراز داشت: درسال گذشته ۹۸۰میلیارد تومان جذب بودجه برای تسهیلات رونق تولید داشتیم که برای سال جاری در تلاشیم  این مبلغ با همگرایی بیشتر بانکهای و نهادهای مرتبط به ۱۲۰۰میلیاردتومان برسد.

در ادامه این همایش، پس از تجلیل از کارگران نمونه شهرستان لاهیجان ، نشستی با حضور اسماعیل میرغضنفری فرماندار لاهیجان، ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان، مدیرکل گمرک بندر انزلی و فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، پیرامون ارتقای صادرات و رفع موانع تولید در شهرستان لاهیجان در جمعی از کارفرمایان بخش تولید ومدیران واحدهای صنعتی لاهیجان درمحل فرمانداری این شهرستان تشکیل گردید که رئیس سازمان صمت خواستار تسهیل و تسریع در امور گمرکی شد و اظهار داشت: تامین بهنگام مواد اولیه واحدهای صنعتی و روان سازی ترخیص کالا و قطعات منجر به سرعت بخشی چرخ تولید داخلی خواهد شد.

دکتر فرهاد دلق پوش مشاوره و حضور کارشناسان  گمرکی در محل واحدهای منتخب آماده صادرات را بعنوان راهکاری عملیاتی پیشنهاد کرد و افزود: عزم و اراده دستگاه های مرتبط با بخش تولید می تواند توانمندی صادراتی محصولات با کیفیت استان را ارتقاء دهد.

گفتنی است پس از نشست با فرماندار، همایش روز کارگر و رونمایی از کتاب راهنمای گردشگری لاهیجان، جلسه با صنعتگران شهرستان و بازدید از کارخانه کلوچه سازی نادی از جمله برنامه های سفر یک روزه به شهر لاهیجان بود.

index2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز