سرپرست پلیس فتا استان گیلان :

به اپلیکیشن‌های جعلی صیغه‌یاب و دوست‌یاب اعتماد نکنید

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۳۳:۰۹
کد خبر: ۸۴۳۰۴۲
به اپلیکیشن‌های جعلی صیغه‌یاب و دوست‌یاب اعتماد نکنید
سرپرست پلیس فتا استان گیلان گفت: نرم افزاری با عناوین صیغه یاب، همسریاب، دوست یاب و غیره تنها برای سرقت اطلاعات و کلاهبرداری از شهروندان طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرگرد " ایرج پورمستمند " در تشریح این خبر بیان داشت: سودجوبان با ساخت و بارگذاری نرم‌افزار جعلی موبایلی صیغه‌یاب و دوست‌یاب و انتشار آن در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی در قالب دانلود رایگان و پرداخت درون برنامه‌ای اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

وی ادامه داد: فعال‌سازی و استفاده از قابلیت‌های این نرم‌افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبالغی بسیار ناچیز از سوی شهروندان است که کاربران را به صفحات جعلی بانکی (فیشینگ) هدایت می‌کند و در نهایت مجرمان سایبری ضمن سرقت اطلاعات و رمز اینترنتی کارت بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

سرگرد پورمستمند تصریح کرد: نصب این‌گونه نرم‌افزارها از منابع نامعتبر بر روی تلفن همراه موجب هک و سرقت اطلاعات کاربران و سوء‌استفاده از آن می‌شود.

سرپرست پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست، به هیچ عنوان به پیشنهادهای جذاب و اغواگرایانه در فضای مجازی توجه نکرده و هنگام پرداخت اینترنتی ابتدا از اصالت درگاه بانکی اطمینان یافته و برای وارد کردن اطلاعات کارت خود همیشه از پروتکل امن https استفاده کرده و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز