مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان ؛

اسناد تاریخی خاندان رودباری مجموعه ارزشمندی در حوزه مذهبی است

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۱۷:۳۴:۴۵
کد خبر: ۸۴۴۱۴۹
اسناد تاریخی خاندان رودباری مجموعه ارزشمندی در حوزه مذهبی است
ژاله حساس خواه مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اسناد تاریخی خاندان رودباری گفت : اسناد تاریخی خاندان رودباری مجموعه ارزشمندی در حوزه مذهبی است

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، ژاله حساس خواه مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اسناد تاریخی خاندان رودباری ، اظهار داشت :19 اردیبهشت روز گرامیداشت  اسناد ملی و میراث مکتوب است واین نمایشگاه به همین مناسبت دایر شده که شامل .نمایشگاه اسناد تاریخی خاندان معزز رودباری و مجموعه ی ارزشمند حضرت آیت الله حاج سید مجتبی رودباری  می باشد .

وی افزود : قدیمی ترین اثری که در اینجا به نمایش گذاشته شده متعلق به 200 سال پیش است ،36 برگ سند در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده و این نمایشگاه از امروز بمدت یک هفته برای بازدید علاقمندان دایر است.

حساس خواه گفت : از همگان دعوت می کنم که از این نمایشگاه بازدید بعمل آورند تا با پیشینه ی خاندان رودباری و نقشی که در بحث امور مذهبی و دینی داشته اند آشنا شوند، اگر چه خاندان معظم آیت الله رودباری در استان معروف هستند .

وی ادامه داد : برگزاری مراسم مذهبی پرشور  در ایام سوگواری محرم و سایر مناسبت ها در استان گیلان توسط خاندان رودباری زبانزد خاص و عام است به گونه ای که از  نقاط مختلف استان برای شرکت در این مراسم حضور پیدا می کنند و بعلاوه نوع زندگی ساده و بی ریای این خاندان ،خود الگویی برای سایرین است که می تواند اطلاعات فردی را نسبت به این خاندان مذهبی بیشتر کند و نقشی در ترویج فرهنگ همدلی با مردم و ساده زیستی داشته باشد.

گفتنی است نمایشگاه اسناد تاریخی آیت الله رودباری صبح و عصر برای بازدید علاقمندان در محل دائمی نمایشگاههای اسناد گیلان واقع در خیابان نامجو ، سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان به مدت یک هفته دایر است .

88jpg

 

نظر شما