استاندار گیلان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح کرد:

نباید اجازه دهیم واسطه ها منافع کشاورزان را به خطر بیندازند/امسال برای اولین بار تعدادی از کارخانه ها، برگ سبز چایکاران را بیشتر از نرخ تضمینی اعلام شده خریداری می کنند

۱۳۹۸/۰۲/۲۰ - ۰۸:۳۴:۰۷
کد خبر: ۸۴۴۱۹۳
نباید اجازه دهیم واسطه ها منافع کشاورزان را به خطر بیندازند/امسال برای اولین بار تعدادی از کارخانه ها، برگ سبز چایکاران را بیشتر از نرخ تضمینی اعلام شده خریداری می کنند
استاندار گیلان با بیان اینکه مسایل مرتبط با شورای گفتگو باید با نگاه کارشناسی اولویت بندی شود، تصریح کرد: چند مسئله و مطالبه مهم تر توسط فعالان اقتصادی پیشنهاد و پیگیری شود تا نتایج مشخص و موثر حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مصطفی سالاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: انتظار داریم در جلسات شورای گفتگو به صورت کارشناسی بحث شود زیرا این رویکرد منجر به اتفاقات مثبت می شود که برای نمونه می تواند گفت امسال کارخانجات چای مشکل خاصی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه کارخانه داران به جهت رشد و رونق تولید چای خواستار افزایش قیمت برگ سبز چای شدند افزود: باتوجه به اتفاقات خوبی که در بحث چای رخ داده است، برای اولین بار، امسال تعدادی کارخانه چایسازی، برگ سبز چایکاران را بیشتر از نرخ تضمینی اعلام شده از سوی شورای عالی اقتصاد خریداری می کنند. و در همین راستا نباید اجازه دهیم واسطه ها منافع کشاورزان را به خطر بیندازند.

نماینده عالی دولت تصریح کرد: موضوع راه آهن آستارا-آستارا با جدیت توسط دولت پیگیری می شود که می تواند نقش بزرگی در حوزه اقتصادی استان داشته باشد.

وی افزود: در حوزه صادرات با موانعی مواجه هستیم که باید اصلاح و برطرف شود

دکتر سالاری با بیان اینکه مسایل مرتبط با شورای گفتگو باید با نگاه کارشناسی اولویت بندی شود، تصریح کرد:  چند مسئله و مطالبه مهم تر توسط فعالان اقتصادی پیشنهاد و پیگیری شود تا نتایج مشخص و موثر حاصل شود.

در این جلسه تعدادی از فعالان بخش اقتصادی در سخنانی، خواستار حذف ارز نیمایی از کالای چوب، کوتاه تر شدن زمان ثبت سفارش، تقویت صادرات و مواردی از این قبیل شدند.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران و فعالان اقتصادی عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حضور داشتند.

 

نظر شما