مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد ؛

بندر انزلی را به بندری زیبا و چشم نواز تبدیل خواهیم کرد

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۵:۱۷:۲۴
کد خبر: ۸۴۵۱۸۶
بندر انزلی را به بندری زیبا و چشم نواز تبدیل خواهیم کرد
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان درنشست بازآفرینی تعامل شهر و بندر که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی بندرانزلی برگزار شد، گفت: بندر انزلی را به بندری زیبا و چشم نواز تبدیل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، صبح امروز دکتر "حمیدرضا آبایی" در نشست بازآفرینی تعامل شهر و بندر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی بندرانزلی، اظهار داشت: نکته ای که بسیار حایز اهمیت می باشد این است که در تعامل شهر و بندر نقش دستگاههای اجرایی و شهرداری به چه صورت است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، افزود: باید بتوانیم طرح هایی را تدوین کنیم که این طرحها قابلیت تعامل اداره بندر با مجموعه شهری چه در بحث گردشگری و چه در بحث رفاهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به عنوان صنعت بندری در شهر بندر انزلی فعال بوده، خاطرنشان کرد: طرحهای ارائه شده باید کاملا تدوین شوند و قابلیت و پتانسیل پروژه ها باید به گونه ای باشد که با اجرای آنها در تعامل سازنده با شهروندان نقش آفرینی کنیم.

دکتر آبایی ادامه داد: همچنین باید با اجرای این پروژه ها در جهت افزایش استفاده از بسترهای شهری برای تمامی گردشگران و ساکنین در این شهر محیطی مفرح، شاد و زیبا را فراهم کنیم.

وی با اشاره به بهره جویی از توان مشاورین ذیصلاح اذعان داشت: فی مابین اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، سازمان مرکزی و مشاورین ذیصلاح هماهنگی به وجود آمد که  سازمان بنادر و دریانوردی طرح بازنگری تعامل شهر و بندر را مدنظر خود قرار دهد و در سالهای گذشته این طرح برای اینکه مشخص شود که بندر تا چه اندازه می تواند در فضای شهری قرار بگیرد با دیدگاههای آن زمان تدوین شده بود و هم اکنون با توجه به اینکه بندر انزلی بندری است که در محدوده ی شهری قرار گرفته است حتما باید تعامل سازنده ای با شهر و شهروندان خود داشته باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بیان داشت: از دانش مشاورین بهره گیری می کنیم تا بتوانیم پروژه ها را با اولویت بندی با دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی کنیم.

دکتر آبایی با بیان اینکه در جهت کمک به مدیریت شهری و زیباسازی بندر برای چشم نواز کردن محیط بندری اقداماتی را انجام می دهیم، گفت: اینکه بخواهیم در پروژه های شهری وارد شویم، در حیطه ی وظایف اداره بندر نیست و بودجه محدود ما نیز توان ورود به این چنین مقوله های شهری را ندارد اما در خصوص زیباسازی بندر و نقش آفرینی در محیط شهری این کار را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته با ایجاد بلوار بندر و تملک اراضی اقدامات خوبی در راستای همکاری و کمک به شهر و شهرداری انجام دادیم عنوان داشت: در جهت زیباسازی محیط بندر نیز اقداماتی را انجام می دهیم و تلاش ما این است که بندر انزلی را به بندری زیبا و چشم نواز تبدیل کنیم.

دکتر آبایی با اشاره به پروژه های در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بیان کرد: پروژه ی موج شکن غربی انزلی و مبلمان شهری آن، ساماندهی اسکله های تفریحی و گردشگری شهرستان بندرانزلی که با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در حال بررسی و اجرای آن بوده، لایروبی زیر پل تاریخی غازیان و تردد شناورهای تفریحی و گردشگری به صورت ایمن، نورپردازی برج VTS، استفاده از ظرفیت های پل پیاده رو غازیان و ایجاد شرایطی برای بهره هرچه بهتر مردم شهرستان و گردشگران، طرح باز و بسته شدن یک قسمت از پل تاریخی غازیان را مد نظر داریم که بتوانیم این پل را بازسازی کنیم تا به مانند گذشته که برای عبور و مرور کشتی ها باز می گشت، باز شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ادامه داد: بحث بازسازی منبع آب قدیمی غازیان که با همکاری میراث فرهنگی در حال اجرا هستیم و چراغانی و نورپردازی میدان بندر در ورودی اصلی مجتمع بندری انزلی که این امر انجام شده و مردم نیز استقبال خوبی از آن بعمل آوردند.

آبایی در پایان گفت: امیدواریم که با زیباسازی محیط و اجرای پروژه های زیباسازی مانند سر درب بندر، محیطی مفرح برای کلیه ی شهروندان و گردشگران در بندرانزلی ایجاد کنیم.

index2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز