رییس کل دادگستری گیلان ؛

۹۱۷ زندانی جرایم غیر عمد در استان چشم براه کمک خیرین هستند / قدردانی از حمایت های دکتر نوبخت به ستاد دیه کشور

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۹:۲۳:۵۶
کد خبر: ۸۴۸۱۲۸
۹۱۷ زندانی جرایم غیر عمد در استان چشم براه کمک خیرین هستند / قدردانی از حمایت های دکتر نوبخت به ستاد دیه کشور
احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری گیلان در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد گفت : 917 زندانی جرایم غیر عمد در استان مستحق و چشم انتظار کمک های خیرین هستند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری گیلان در مراسم جشن گلریزان  آزادی زندانیان معسر دربند (جرایم غیر عمد ) ضمن تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع ) اظهار داشت :  امروز در وضعیتی هستیم که در جامعه ما ملت بزرگی در مقابل استکبار جهانی و زورگویی مستکبرین ، این مردم سالها مقاومت کرده اند و در تمامی میادین بمانند جنگ تحمیلی خود حضور داشته اند و در برابر ترفندها و مانورهایی که از سوی دشمن می رود می دانند که تمام این تهدیدها بر مردم تاثیری ندارد و بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت می کنند.

وی افزود: ما در زندانهای کشور با افرادی سر و کار داریم که در نوسانات مالی گرفتار شده اند ، در زندگی خانوادگی و تعهدات دچار مشکل شده اند و پیشینه ی این افراد که بررسی می کنیم افراد آبرومند و عزت مندی هستند که به ناچار گرفتار زندان می شوند .

وی گفت : گروهی از زندانیان هستند که مزاحم جامعه اند و مرتکب جرایم عمد شده اند و ما تلاش می کنیم که بتوانیم در این افراد تغییر حاصل کنیم البته در حبس هستند و اعمال قانون به آنها می شود .مجرم باید محدود شود در حد ضرورت هم اسلام و هم مصلحت جامعه اجازه می دهد .

سیاوش پور ادامه داد : در رابطه با این گروه از زندانی ها نیز ما مسوول هستیم چون فقر و بیکاری موجب می شود که بزهکاری صورت گیرد .

وی با ارایه آماری از زندانیان جرایم غیر عمد استان گفت : 1271 نفر در استان گیلان زندانی غیر عمد داریم و 917 نفر مستحق شرایط کمک خیرین هستند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال 97 یک رافت و عفو عمومی مرحمت فرمودند.تعداد زندانیان 8600 نفر بودند که 2500 نفر مشمول این عفو شده و از زندان آزاد شدند .

سیاوش پور خاطر نشان کرد : همه ساله خیرین استان گیلان در ایام ماه مبارک رمضان کمک های خود را برای آزادی این زندانیان که نان آور خانواده هستند تقدیم می کنند .

وی با قدردانی از حمایت ها کمک های دکتر نوبخت به ستاد دیه کشور گفت :دکتر نوبخت 5 میلیارد تومان برای ستاد دیه کشور اختصاص دادند که مقرر شده بخشی از 5 میلیارد تومان برای زندانیان زن  تخصیص داده شد.

وی تاکید کرد : امیدواریم زمانی برسد که زندانی در بند نداشته باشیم و زندانیان جرایم نیز اصلاح شوند و به جامعه برگردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز