معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خبرداد:

پرداخت حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی به مددجویان

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۳:۳۱:۵۱
کد خبر: ۸۵۱۶۱۷
پرداخت حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی به مددجویان
از آنجائی که بیشتر طرح‌های قابل‌اجرا در روستاها طرح دام‌های سبک و سنگین است و با توجه به سال رونق تولید یکی از موانع جذب اعتبارات، عدم ثبت و تائید سامانه ثبت طرح دام‌های سبک و سنگین است که انتظار می‌رود با توجه به محرومیت و شرایط خاص مددجویان روستایی، حداقل برای دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد که برکل فرآیند پرداخت تسهیلات نظارت دارد مساعدت ویژه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حبیب اله رضا دوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه بسیاری از خانوارها به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد پرداخت تسهیلات اشتغال به روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت به شهر است.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی به مددجویان و فرزندان آن‌ها تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود افزود: متقاضیان ابتدا باید در سامانه کارا ثبت‌نام کرده و سپس برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

رضا دوست از پرداخت حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی به ۷۴۱ نفر از مددجویان خبر داد و تصریح کرد: کل اعتبارات تخصیص‌یافته به این نهاد از محل اشتغال روستایی مبلغ ۸۱ میلیارد تومان بوده که از نیمه دوم سال ۹۷ تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان جذب‌شده و مبلغ ۸۷ میلیارد تومان هم در ثامانه ثبت و در حال دریافت است.

رضا دوست سقف وام‌های پرداختی به مددجویان روستایی را ۵۰ میلیون تومان اعلام و تأکید کرد:  از آنجائی که بیشتر طرح‌های قابل‌اجرا در روستاها طرح دام‌های سبک و سنگین است و با توجه به سال رونق تولید یکی از موانع جذب اعتبارات، عدم ثبت و تائید سامانه ثبت طرح دام‌های سبک و سنگین است که انتظار می‌رود با توجه به محرومیت و شرایط خاص مددجویان روستایی، حداقل برای دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد که برکل فرآیند پرداخت تسهیلات نظارت دارد مساعدت ویژه در نظر گرفته شود.

وی افزود : با توجه به تعامل خوب و هماهنگی با بانک های عامل، تمامی طرح ها به صورت مرحله ای و با نظارت مستقیم کارشناسان فنی اشتغال کمیته امداد اجرا و حداکثر به مدت پنج سال با هدف پایداری طرح مورد بازدید قرار می گیرد.

 

نظر شما