استاندار گیلان در نشست با مدیرعامل بیمه دانا تاکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقا فرهنگ بیمه در کشور

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۹:۴۱:۵۴
کد خبر: ۸۵۲۴۶۳
ضرورت برنامه‌ریزی و تلاش برای ارتقا فرهنگ بیمه در کشور
استاندار گیلان : باید با برنامه ریزی عمومی و فرهنگی برای یافتن جایگاه واقعی فرهنگ بیمه در کشور تلاش و اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در این دیدار استاندار گیلان با اشاره به نقش بیمه ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور اظهار داشت: در سراسر دنیا پرداخت خسارت در سوانح و حوادث غیرمترقبه بر عهده شرکت های بیمه است اما متاسفانه در کشور ما این پرداخت ها از سوی دولت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه گاهآ با توجه به محدودیت های بودجه ای در خسارت های گسترده نارضایتی هایی از سوی مردم بروز می کند ، افزود: می توان پرداخت خسارت ناشی از حوادث را به بیمه ها واگذار کرد و در مقابل بخشی از وجوهی را که دولت به منظور جبران خسارت در کل سال صرف می کند را به بیمه کردن تاسیسات و دارایی ها اختصاص داد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: این اقدام می تواند در کاهش مسئولیت دولت و نیز حمایت از شرکت های بیمه ای با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی  کشور تاثیرگذار باشد.

وی از دیگر مزایای اجرای این سیاست را منطقی نمودن توقعات مردم در پرداخت خسارت ناشی ازسوانح و حوادث غیرمترقبه خواند و افزود: باید با اقدامی عمومی و فرهنگی برای یافتن جایگاه واقعی بیمه و برداشتن نقش اضافه از دولت تلاش کنیم تا در ادامه این رویکرد زمینه فعالیت دولت در بخش های اساسی تقویت شود.

استاندار گیلان از شرکت های بیمه خواست تا با تحلیل ظرفیت های موجود در کشور و توانمندی های بیمه، نسبت به ارائه راهکارهای اجرایی برای پویایی و توسعه کشور اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز