بهره مندی از ظرفیت های بالقوه کودکان کار در رشت

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۹:۰۵:۱۴
کد خبر: ۸۵۳۹۶۹
بهره مندی از ظرفیت های بالقوه کودکان کار در رشت
در بازدید مشترک روسای کمیسیون های بهداشت ، محیط زیست و فرهنگی شورای رشت از مراکز نگهداری کودکان خیابانی و کار در رشت به بهره مندی از ظرفیت های بالقوه و توانمندی های کودکان کار در مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و غیره تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس کمیسیون بهداشت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت عصر امروز در نشستی در مرکز نگهداری کودکان کار واقع در کوی بیانی  با اشاره به اینکه  امیدواریم  مسئوولان توجهات بیشتری به هنجارها و ناهنجاریهای اجتماعی داشته باشند اظهار کرد:  یقینا با برنامه ریزی های اصولی به مشکلات کودکان خیابانی و کار دغدغه های آنان تا حدودی برطرف می شود.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه به منظور جلوگیری از سو استفاده از این کودکان باید به نحوه فعالیت و حضور آنان در جامعه به درستی نظارت شود افزود: برخی از این کودکان جزو افراد تیزهوش هستند و در حال حاضر در دانشگاه های معتبری  مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه شناسایی و جذب این کودکان می تواند مانع  از بروز آسیبهای اجتماعی در آینده برای آنان بشود گفت: برخی از این کودکان  از ظرفیت ها خوبی در مباحث فرهنگی و هنری برخوردار هستند و انتظار داریم از این توانمندی ها در مباحث مختلف فرهنگی و هنری استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این نشست با اشاره به طرح رشت شهر دوستدار کودک  اظهار کرد: در راستای توانمند سازی کودکان، مناسب سازی و گسترش حقوق شهروندی باید به مباحث کودکان خیابانی و کار بیش از گذشته توجه شود.

محمد حسن عاقل منش با تاکید بر اینکه مقوله کودکان خیابانی جزو مباحثی است که جامعه نسبت به آن حساسیت ویژه ای دارد افزود: در کنار تعامل دستگاه های دولتی به منظور برطرف کردن مشکلات کودکان کار با ید از ظرفیت خیرین نیکوکار نیز در این مبحث استفاده کنیم.

 

photo_2019-06-02_20-03-26 (2)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز