معاون استاندار گیلان در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی عنوان کرد:

نیازمند آگاهی بخشی در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۴:۳۵:۲۶
کد خبر: ۸۵۴۳۰۹
نیازمند آگاهی بخشی در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم
معاون استاندار گیلان در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی عنوان کرد: نیازمند آگاهی بخشی در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه مشترک کمیته ساماندهی متکدیان و کودکان خیابان با بیان اینکه امروز اخلاق و کرامت انسانی نیاز اصلی بشریت است، اظهار داشت: باید همگان در تحقق بیشتر این فریضه دینی و اخلاقی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در همان ماه‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) کوشش کرد تا مقوله رفاه اجتماعی را که شاخص توسعه محروم بود، در شهرها و روستاها افزایش پیدا کند، گفت: ایشان توانستند برای هر مشکلی بر اساس قانون شاخص‌های توسعه تعریف و اجرایی کنند که تشکیل نهضت سوادآموزی نمونه بارز آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر حضور کودکان، نوجوانان و حتی سالمندان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی تأکید داشتند، تصریح کرد:  اقدامات خیلی خوبی در آن دوره صورت گرفته که امروز هم استمرار دارد.

وی با بیان اینکه در همه موضوعات راهکار مشخصی بر مبنای قانون اساسی و قوانین مدنی ما وجود دارد گفت: اجرای صحیح قانون و تمکین به آن وظیفه‌ای همگانی است.

دکتر زارع توجه به رفع مشکلات متکدیان و کودکان کار را امری ضروری دانست و افزود: لازم است که در جهت رفع این ناهنجاری اجتماعی با کمک دستگاه‌های متولی، اردوگاهی مناسب با رعایت استانداردها و نظارت فرمانداری رشت، توسط شهرداری رشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تأمین بودجه تهیه شود.

وی گفت: برای پرداختن به این مسئله می‌توان از امکانات دولتی بلااستفاده برای واگذاری به شهرداری در چارچوب قانونی مشخص جهت احداث امکان نگهداری متکدیان و کودکان کار استفاده کنند.

دکتر زارع با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتمایی باید تلاش مضاعف همراه با هم‌افزایی جمعی داشته باشیم خاطر نشان کرد: لازم است تا از فرصت تبلیغ و فرهنگ سازی استفاده کنیم که رسانه‌ ملی و دستگاه‌های فرهنگی فرصتی مطلوب در جهت کاهش این آسیب اجتماعی هستند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، کارشناسان دادگستری و بهزیستی در جهت کاهش آسیب در حوزه تکدی‌گری و کودکان کار با رویکرد مشاوره تأکید کرد.

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی سامانه سیب را یکی از بهترین سامانه‌های بین‌المللی برای رصد دانشگاه علوم‌پزشکی دانست و افزود: از این ظرفیت می‌توان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز