آخر هفته بارانی در راه گیلان

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۵۲:۳۵
کد خبر: ۸۵۶۷۷۱
آخر هفته بارانی در راه گیلان
رگبار باران و رعد و برق مهمترین پدیده جوی گیلان در چهارشنبه و پنجشنبه هفته کنونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مدیرکل هواشناسی گیلان امروز گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر عبور جریانات کم و بیش ناپایدار از عصر امروز تا پنجشنبه در منطقه است.

محمد دادرس افزود: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه این هفته ضمن افزایش ابر شرایط برای وزش باد، رگبارباران و رعد و برق فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط ممکن است در برخی اوقات به ویژه عصر و شب چهارشنبه شدید باشد گفت: احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه ارتفاع موج دریای خزر در چهارشنبه و پنجشنبه هفته کنونی در برخی ساعات بین ۱۰ و ۷۰ سانتی متر می‌رسد اعلام کرد: دریا برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا مناسب نیست.

محمد دادرس با اشاره به تقویت ناپایداری‌ها جوی در روز‌های پایانی هفته کنونی به شهروندان هشدار داد از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خوداری کرده و هنگام وقوع رعد و برق از استقرار در مناطق مرتفع، شالیزار‌ها و زیردرختان امتناع کنند.

وی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بندر انزلی با دمای هوای ۳۲ درجه سانتی گراد گرمترین و دیلمان با دمای هوای ۱۲ درجه سانتی گراد خنک‌ترین منطقه گیلان بود.

دمای کنونی شهر رشت، مرکز گیلان ۳۰ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی هوای این شهر ۴۰ درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز