استاندار گیلان در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان عنوان کرد:

استفاده از مدارس بلااستفاده گیلان برای ایجاد کسب‌و‌کار و اشتغالزایی

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۲۰:۵۳:۱۶
کد خبر: ۸۶۰۴۵۷
استفاده از مدارس بلااستفاده گیلان برای ایجاد کسب‌و‌کار و اشتغالزایی
استاندار گیلان با اشاره به بیش از 800 مدرسه بلااستفاده در شهرها و روستاهای گیلان، خاطر نشان کرد: این مدارس اموال مردم است و می توان از فضاهای آموزشی و مدارس بلااستفاده و متروک از طریق واگذاری امانی برای دوره های پنج یا ده ساله به بخش خصوصی، جهت ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مصطفی سالاری در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان که در شهرستان لاهیجان برگزار شد، اظهار داشت: انجام امر خیر در حوزه ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی کار بسیار ارزشمندی است زیرا ثمره‌اش را در آینده دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند خواهیم دید.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسوولین در مسائل تخصصی درون حوزه آموزشی نباید دخالت کنند، افزود: هر مسئولی به اندازه تخصص و مرتبط با حیطه کاری خود باید در حل مشکلات مسائل مدارس و آموزش مشارکت نمایند.

سالاری با اشاره به نقش خیرین در اداره مدارس افزود: خیِر بودن فقط به پول دادن نیست، بعضی از خیرین در اداره مدارس می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند و‌ باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه بعضی از اماکن و مدارس در سطح کشور در گذر زمان و تغییرات جمعیتی بلااستفاده مانده است، گفت: دغدغه استفاده بهینه از امکانات و فضاهای آموزشی یکی از مواردی است که در ساخت مدارس با در نظر گرفتن ویژگی ها و تراکم جمعیتی مناطق باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به بیش از 800 مدرسه بلااستفاده در شهرها و روستاهای گیلان، خاطر نشان کرد: این مدارس اموال مردم است و می توان از فضاهای آموزشی و مدارس بلااستفاده و متروک از طریق واگذاری امانی برای دوره های پنج یا ده ساله به بخش خصوصی، جهت ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی استفاده کرد.

در پایان این همایش، از خیرین مدرسه‌ساز گیلانی و فعالین این حوزه تقدیر شد.

 

نظر شما