۳ قاضی متخلف گیلانی برکنار شدند

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۹:۰۹:۳۵
کد خبر: ۸۶۲۳۵۳
۳ قاضی متخلف گیلانی برکنار شدند
رئیس کل دادگستری گیلان اعلام کرد : حکم انفصال از خدمت ۳ قاضی در گیلان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس کل دادگستری گیلان امروز گفت : از ۶۰ نفری که در کشور حکم انفصال از خدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد ۳ نفر از گیلان بودند.

احمد سیاوش ‌پور خاطر نشان کرد : در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ های قضایی در گیلان کمترین خطا و انحراف ها رخ می دهد.

وی یکی از مهم ‌ترین رسالت‌ های دستگاه قضا را تظلم‌ خواهی و رسیدگی به دعاوی و شکایات اعلام کرد و گفت : رسیدگی سریع ‌تر قضات به پرونده‌ها مورد توجه است اما با توجه به حساسیت موضوع و برای رعایت عدالت ، کیفیت و دقت در رسیدگی ‌ها از اولویت‌های اساسی دستگاه قضا است.

احمد سیاووش پور بروز برخی اشتباهات در روند رسیدگی به پرونده‌ها را تایید کرد و با بیان اینکه آمار اشتباهات بسیار کم است افزود : در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری در گیلان حداکثر 60 روز و در پرونده‌های حقوقی که تشریفات آیین دادرسی  دارد به سبب نوع کار تقریبا ً 90 روز است.

احمد سیاووش پور به تلاش 12 هزار قاضی کشور در سخت ‌ترین و حساس ‌ترین شرایط  کاری اضافه کرد : عده بسیار کمی از این جمع خدوم دچار خطا و انحراف می‌ شوند و بیشتر افرادی که در دستگاه قضا مشغول خدمت به مردم هستند در کار و حرفه خود افرادی بسیار عادل و بسیار متعهداند.

رئیس کل دادگستری گیلان به برخورد دستگاه قضا با انحرافات با استفاده از ابزارهای نظارتی را که در اختیار دارد اشاره کرد و گفت : ابزار نظارتی دستگاه قضا ابزاری بسیار بی ‌ملاحظه است به این معنی که به صورت کاملاً مستمر و پیوسته و با جدیت تمام وظیفه نظارتی خود را در حوزه‌های تعیین شده انجام می‌دهد.

احمد سیاووش پور افزود : فعالیت و نقش‌ آفرینی دادسرای انتظامی گیلان ، حفاظت اطلاعات دستگاه قضا در استان ، مدیران ، رؤسای کل و دادستان ‌ها را برای نظارت در نحوه رسیدگی به پرونده‌ها بسیار دقیق اعلام کرد.

 

نظر شما