مدیرکل کمیته امداد استان گیلان خبرداد:

اختصاص بیش از ۳۷ میلیارد تومان برای ساخت و تعمیر مسکن محرومان در سال جاری

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۰:۰۲:۰۹
کد خبر: ۸۶۲۸۹۹
اختصاص بیش از ۳۷ میلیارد تومان برای ساخت و تعمیر مسکن محرومان در سال جاری
امسال برای ساخت، تعمیر و بازسازی دو هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گیلان ۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان یکی از موضوعات مهم در توانمندسازی خانوارها را تهیه مسکن مناسب برای آنها عنوان کرد و گفت: بسیاری از مددجویان این نهاد فاقد مسکن هستند یا مسکن مناسب ندارند که در تلاش هستیم تا همه نیازمندان خانه‌دار شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جامعه مددجویی را خانوارهای ساکن روستاها تشکیل می‌دهند افزود: توجه به مسکن روستایی در صدر برنامه‌های کمیته امداد است، چراکه درصد بالایی از بافت‌های روستایی مقاومت لازم را ندارند.

 اهرابی با تأکید بر اینکه داشتن مسکن مناسب ارتباط مستقیم با ایجاد اشتغال توسط مددجویان ساکن روستاها دارد ادامه داد: بسیاری از روستائیان به‌واسطه نداشتن مسکن مناسب و یا شغل پایدار مجبور به مهاجرت به شهرها می‌شوند به همین دلیل کمیته امداد با ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مانع از مهاجرت روستائیان به شهر می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه امسال ۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان استان اختصاص پیداکرده است افزود: با این اعتبار، ساخت، تعمیر و بازسازی دو هزار واحد مسکن برای محرومان انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه اولویت کمیته امداد در تأمین مسکن مددجویان با خانوارهای عائله‌مند و پرجمعیت است خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌ها زنان سرپرست خانوار و دارای دو یا سه فرزند هستند که در اولویت ساخت مسکن قرار دارند.

 اهرابی تصریح کرد: تعداد زیادی از مددجویان زمین برای ساخت مسکن ندارند، بنا براین در صورت اعطای زمین از سوی استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی شهرو روستاها و خیران، کمیته امداد ساخت مسکن برای نیازمندان را بر عهده می‌گیرد.

 مدیرکل کمیته امداد گیلان با قدردانی از مشارکت خیران در ساخت مسکن برای محرومان تأکید کرد: در صورت مشارکت بیشتر خیران و مردم نیکوکار در امر ساخت مسکن برای نیازمندان می‌توانیم تعداد بیشتری مسکن در اختیار محرومان قرار دهیم.

شایسته ذکر است بخشی از اعتبارات ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن محرومان در سال جاری با مشارکت خیران و بستگان مددجو تأمین می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز