محکوم شدن یک دامدار متخلف در گیلان

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۳:۵۹:۴۹
کد خبر: ۸۶۴۶۷۹
محکوم شدن یک دامدار متخلف در گیلان
دامدار رودسری به جرم فروش دام‌های بیمار به حبس تعزیری محکوم شد

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ رئیس شبکه دامپزشکی رودسر امروز گفت: یکی از دامداران بخش رحیم آباد رودسر که به رغم تذکرات مکرر دامپزشکی این شهرستان مبنی بر معدوم کردن دام های بیمار، 5راس گوسفند بیمار خود را فروخته بود به 4ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دکتر حمید سرهندی افزود: آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی گیلان وجود بیماری تب مالت را در این دام ها تشخیص و در نامه ای به دامدار متخلف رودسری دستور داده بود دام های بیمار را  در مدت 20روز از گله جدا  و به کشتارگاه منتقل کند که وی تمکین نکرد.

وی اضافه کرد: این دامدار به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگستری معرفی و پس از پیگیری های مستمر واحد حقوقی شبکه دامپزشکی و به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی به حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر تاکید کرد: دامداران به توصیه ها و تذکرات بهداشتی بازرسان و ماموران دامپزشکی توجه کنند تا در صورت بروز بیماری در دام هایشان از حمایت های مالی برای گرفتن غرامت بهره مند شوند.

دکتر حمید سرهندی در پایان  اعلام کرد:دامداران در صورت سرپیچی از قانون و دستورات دامپرشکی علاوه بر محروم شدن از  دسترسی به این امتیازات، مشمول مجازات قانونی نیز خواهند شد.

نظر شما