در نشست هم اندیشی فعالان صنعت سلولزی گیلان عنوان شد:

اختصاص ۳۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در صنعت سلولزی گیلان

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۳:۰۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۶۱۷۳
اختصاص  ۳۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در صنعت سلولزی گیلان
در نشست هم اندیشی فعالان صنعت سلولزی گیلان عنوان شد: ۳۳ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در صنعت سلولزی گیلان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش در نشست هم اندیشی فعالان صنعت سلولزی گیلان با حضور دکتر حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس شجاع مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون اقتصادی استانداری گیلان و سایر مسئولین و مدیران بخش خصوصی و دولتی پیرامون بررسی راهکارهای تامین منابع و مواد اولیه این صنعت گفت:  ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت سلولزی گیلان صورت گرفته است که از این میزان ۱۸ هزار میلیارد ریال در بخش اوراق فشرده چوبی و مابقی در بخش پالت سازی و صنایع چوبی سرمایه‌گذاری شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست فعالان صنعت سلولزی که در مجموعه شرکت نئوپان فومنات برگزار شد، عنوان داشت:  میزان اشتغال ایجاد شده در این صنعت را قریب به دو هزار نفر به صورت مستقیم اعلام کرد که با راه اندازی ظرفیت های در دست اجرا شاهد اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر دیگر در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: که شش واحد بزرگ تولید کننده انواع اوراق فشرده چوبی با تکنولوژی مدرن و به روز و همچنین ۱۰۱ واحد صنعتی در زمینه تولید انواع پالت چوبی هم اکنون در گیلان در حال فعالیت می باشند که با این ظرفیت با توجه به سازگاری اقلیم گیلان می‌تواند به عنوان قطب صنعت سلولزی کشور مطرح شود.

 این مسئول افزود: هدف از این نشست اتخاد تصمیم صحیح برای تامین مواد اولیه مصرفی و همچنین حفظ و نگهداری منابع طبیعی و ملی است و باید برای حل موانع واردات چوب خصوصا از کشور روسیه برنامه های لازم را انجام دهیم.

 در ادامه جلسه هر یک از مسئولین و فعالان این صنعت به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداخته و راهکارهای متناسب و عملیاتی جهت حل موانع پیش رو تامین مواد اولیه این صنعت در جهت پویایی صنعت سلولزی ابراز داشتند.

شایان ذکر است شرکت نئوپان فومنات بعنوان میزبان این نشست، با بیش از دو دهه فعالیت و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر به صورت مستقیم و ظرفیت تولید سالیانه قریب به ۵۰۰ هزار مترمکعب در انواع اوراق فشرده چوبی ام دی اف و اچ دی اف مشغول به فعالیت می‌باشد.

 

4444

96788

 

نظر شما