سرپرست استانداری گیلان در مراسم چهل و هشتمین سالگرد دکتر معین در استانه اشرفیه:

تجلیل از نخبگان ملی تلاشی در جهت اعتلای فرهنگ و سرمایه های اجتماعی است

۱۳۹۸/۰۴/۱۴ - ۱۰:۳۶:۲۰
کد خبر: ۸۶۶۳۳۴
تجلیل از نخبگان ملی تلاشی در جهت اعتلای فرهنگ و سرمایه های اجتماعی است
سرپرست استانداری گیلان گفت: تجلیل از نخبگان ملی و معرفی آنها و آثارشان به ویژه پس از دوران حیاتشان کمترین تلاشی است که می توان در راستای اعتلای فرهنگ و ادب و ارتقای سرمایه های انسانی و اجتماعی به انجام رسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از  گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در مراسم نکوداشت و چهل و هشتمین سالگرد دکتر معین با گرامیداشت یاد و خاطره فرهیختگان این خطه به ویژه دکتر محمد معین گفت: بدون تردید گیلان سرزمین فقها، علما ، دانشمندان و سلحشوران و رادمردان بزرگی است که همواره در آسمان پر افتخار ایران همچون ستاره ای درخشان پرتو افشانی می کنند.

زارع با بیان اینکه استاد فرزانه، ادیب توانا، دکتر محمد معین در شمار یکی از این اختران همیشه تابناک ایران زمین است، تصریح کرد: تجلیل از نخبگان ملی و معرفی آنها و آثارشان به ویژه پس از دوران حیاتشان کمترین تلاشی است که می توان در راستای اعتلای فرهنگ و ادب و ارتقای سرمایه های انسانی و اجتماعی به انجام رسانیم.

" محمد معین ٩ اردیبهشت ١٢٩٧ در محله زرجوب رشت دیده به جهان گشود. وی از محققان برجسته ایرانی و نخستین دارنده مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی در کشور و پدیدآورنده یکی از مهمترین لغت‌نامه‌های فارسی یعنی فرهنگ معین است".

 

نظر شما