کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ؛

رسانه ها اهرم نظارتی مردم در جامعه هستند

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۶:۱۵:۵۹
کد خبر: ۸۶۷۵۱۴
رسانه ها اهرم نظارتی مردم در جامعه هستند
به مناسبت گرامیداشت روز قلم 14 تیر، نشست هم اندیشی مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات استان صبح امروز در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در این مراسم مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز قلم به گستردگی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اینکه فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در راستای توسعه جامعه، کشور و استان قدم بر میدارند و قلم می زنند بسیار مثبت است اما باید توسط وزارت ارشاد نظارت درستی روی آن ها صورت گیرد.

وی افزود: در بخش مطبوعاتی هم با توجه به رشد و گسترش فضای رسانه ای و اهمیت وجود رسانه ها در کشور و جامعه یکی از نگرانی ها و دغدغه ها بحث نظارت مجلس و قوه قضاییه است که متاسفانه در این راستا ضعیف عمل می شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب در سخت ترین شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، خاطر نشان کرد: رسانه ها به دور از هرگونه تملق گویی و بواسطه نیاز های مالی و اقتصادی قلم ها و نگاه های رسانه ای خود را تغییر ندهند. متاسفانه اقدامات و بد اخلاقی های سایت های ضد انقلاب به برخی رسانه های داخلی سرایت کرده که جا دارد این رسانه ها در صدد اصلاح عملکرد خود باشند.

وی در خصوص مشکلات بیمه ای خبرنگاران نیز گفت: متاسفانه در خصوص مسایل بیمه ای خبرنگاران قانون شفافی تصویب نشده و برای حل و رفع این موانع در طول زمان و با هماهنگی های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت مطبوعات داخلی باید گام برداشت. البته مجلس منتظر لایحه دولت در حمایت از مطبوعات است و انتظار داریم دولت تا قبل از مراسم روز خبرنگار امسال مشکلات جامعه رسانه ای و خبرنگاران را با ارایه قانون سامان دهد.  

نماینده مردم رشت در بخش دیگر از سخنان خود به عدم مدیریت در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه مدیریت شهری مشکلات عدیده ای  وجود دارد که در تلاشیم با توجه به انتصاب شهردار جدید و همکاری لازم شورای شهر رشت و همچنین بازتاب و نظارت و بررسی مشکلات شهری توسط رسانه ها جلوی برخی سودجویی ها و سواستفاده گران را بگیریم.

کوچکی نژاد همچنین در ادامه در خصوص انتخاب استاندار گیلان گفت: در تلاش هستیم تا استانداری بومی ، توانمند، با تجربه و با نگاه و دیدگاه اقتصادی انتخاب شود و اینکه در این بین افرادی خود را به عنوان گزینه استانداری معرفی می کنند، نوعی خودنمایی است چرا که یک استاندار واقعی توسط خودش مطرح نمی شود بلکه استاندار را باید طبق موازین و قوانین کشف و انتخاب کرد. ضمن اینکه در خصوص انتخاب استاندار جدید گیلان وزیر کشور باید سریعتر تکلیف استان را روشن کند و با انتخاب یک استاندار بومی متخصص و کاربلد به کمک استان بیاید.

نماینده مردم رشت همچنین در بخش دیگر از سخنان خود به شهر شدن خمام و پیربازار اشاره کرد و در این راستا اذعان داشت: با تصویب شهر شدن خمام، چوکام یک بخش و با شهرستان شدن سنگر نیز سراوان نیز بعنوان شهر آن معرفی خواهد شد.

 

نظر شما