سرپرست استانداری گیلان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با الگوسازی از سیره شهدا امکان پذیر است

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۸:۴۰:۱۷
کد خبر: ۸۷۴۲۰۹
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با الگوسازی از سیره شهدا امکان پذیر است
سرپرست استانداری گیلان گفت: با الگوسازی از سیره شهدا در راستای اشاعه سیره فکری و عملی شهدا با روش های گوناگون از جمله برگزاری یادواره های شهدا میتوان ارزش های فرهنگی و معنوی حفاظت و پاسداری و دفاع از میهن و تفوق ایدئولوژی توحیدی را به نسل جوان امروز منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تجلیل از شهیدان ، آنانی که به مدارج عالی معنوی و فضیلت ها رسیده اند، به هر روش و شیوه ای سبب انتقال مفاهیم معنوی به نسل امروز می شود که دارای اهمیت بسیار است.

زارع ادامه داد: یادواره شهدا در راستای اهداف آرمانی انقلاب اسلامی برگزار میشود و لذا نباید مورد سوء استفاده و بهره برداری های انتخاباتی و جناحی قرار گیرد.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره بر ضرورت کیفیت بخشی بیشتر یادواره های شهدا و حفظ و تقویت وحدت و انسجام جامعه،به نقش کار گروه های شهرستانی اشاره کرد و گفت: برنامه ها و خصوصا سخنرانی های یادواره ها و مراسم بزرگداشت شهدا باید متناسب شرایط روز جامعه و خواسته های مخاطبان به ویژه جوانان باشد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مدارس، مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها به عنوان پایگاه آینده سازان ایران اسلامی ادامه داد: اجرای طرح جمع آوری اسناد و دانشنامه دفاع مقدس ، شهدا و ایثارگران گیلان به عنوان سند هویت فرهنگی استان نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه است.

زارع در بخش پایانی سخنان از کمیته های مختلف شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز خواست تا بر اساس برنامه های مدون این شورا اقدامات خود را به انجام رسانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز