مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد ؛

نماز جمعه مرکز عبادت و آگاهی معنوی و سیاسی است / برگزاری برنامه های ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۱:۳۲:۴۷
کد خبر: ۸۷۵۴۶۷
نماز جمعه مرکز عبادت و آگاهی معنوی و سیاسی است / برگزاری برنامه های ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور
مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری برنامه های ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گیلان در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری چهلمین سال  برپایی نماز جمعه در کشور برگزار شد ، اظهار داشت : نماز عبادی سیاسی جمعه بدین معناست که هم مرکز عبادت است و هم مرکز آگاهی معنوی و سیاسی می باشد که این آگاهی موجب عدم لغزش و راه کج نکردن یک ملت است .

وی با اشاره به تاکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره ) و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقامه ی باشکوه  نماز جمعه افزود : حساسیت و اثر گذاری نهاد مقدس نماز جمعه بسیار  بالا و مهم است .

عادلی با اشاره به مناسبت چهلمین سال برگزاری نماز جمعه در کشور ،گفت : همزمان با چهلمین سال عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و چهلمین سال برپایی نماز جمعه ،ستادی در سطح کشور  و متعاقبا ستادی در استان تشکیل گردید  و ستادهای گرامیداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در شهرستانها تشکیل شده است .

وی خاطر نشان کرد : رییس ستاد چهلمین سال برپایی نماز جمعه در استان شخص نماینده ولی فقیه در گیلان است و بنده نیز به عنوان مدیر دفتر نمایندگی استان و دبیر این ستاد فعالیت می کنم و این ستادها در شهرستانها به ریاست ائمه جمعه اداره می شود و کمیته هایی در ستادهای کشوری ، استانی و شهرستانی تشکیل شده است .

عادلی ادامه داد : این کمیته ها در سطح ملی شامل 6 کمیته و در سطح استانی دو کمیته ی فرهنگی و تبلیغاتی و کمیته ی خبری و رسانه ای را شامل می شود .

 وی در خصوص اهداف تشکیل این ستادها گفت :  جریان سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه و دیگری ارتقای ظرفیت هدایت گری ملی نهاد نماز جمعه از اهداف تشکیل این ستاد است .

عادلی تصریح کرد : با توجه به اینکه در سخنان امامان معصوم علیهم السلام اثر گذاری نماز جمعه مشخص است پس می طلبد که ما جایگاه واقعی نماز جمعه را ارتقا بخشیم و به این مقدار بسنده نکنیم و باید در گامهای بعدی به دنبال ارتقای کمی و کیفی  نهاد نماز جمعه بالاخص جذب جوانان باشیم.

وی در خصوص برپایی سالگرد چهلمین سال برپایی نماز جمعه گفت : سیاست های برگزاری سالگرد  چهلمین سال برپایی نماز جمعه در 8 سیاست خلاصه می شود که شامل معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت ، تشریح خدمات و دستاوردهای نهاد نماز جمعه در سطوح ملی ، استانی و منطقه ای ، اصلاح نگرش و تقویت مطالبات حقیقی مردم از نماز جمعه ،قدرشناسی از تلاشهای صادقانه ی ائمه جمعه و کارگزاران و پیشکسوتان این شبکه ی نورانی ،معرفی   برنامه ها و اقدامات ائمه جمعه ، بازشناسی جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات ، تبیین دیدگاههای امامین انقلاب اسلامی در خصوص نماز جمعه و سیاست ها ، معرفی و تجلیل از چهره های ماندگار نهاد نماز جمعه می شود .

عادلی اظهار کرد : مخاطبانی که در این برنامه ها بیشتر مد نظر است عموم مردم علی الخصوص جوانان و نوجوانان می باشند و همچنین نخبگان و گروههای مرجع و اثر گذار و کارگزاران نماز جمعه هستند که زحمات زیادی را در جهت برگزاری نماز جمعه متحمل می شوند.

وی تاکید کرد : این برنامه ها صرفا تا پنجم مرداد ماه خلاصه نمی شود بلکه تا دهه ی فجر امسال ادامه دارد و  یکی از ویژه برنامه های ملی ،اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور در تهران در تاریخ 25 و26 تیرماه برگزار شد که از سراسر کشور 900 نفر از ائمه جمعه و با حضور نمایندگان ولی فقیه در مجتمع آدینه تهران برگزار شد .

وی در خصوص برنامه های استانی خاطر نشان کرد : تشکیل شورای فرهنگ عمومی با موضوع چهلمین سال برپایی نماز جمعه و شرکت در  شورای اداری استان از جمله برنامه های این ستاد است که روز پنج شنبه سوم مرداد برگزار می شود .

 

555

نظر شما