نجات جان مادر باردار در بیمارستان پیروز لاهیجان

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۴:۳۵:۵۲
کد خبر: ۸۷۵۶۷۶
نجات جان مادر باردار در بیمارستان پیروز لاهیجان
با فعال سازی کدبحران مامایی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مادر باردار پرخطر از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسماعیل نورصالحی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگویی ارائه خدمت در کوتاهترین زمان به مادران باردار را از اهداف فعال شدن کد مامایی عنوان و اظهار داشت: با فعال شدن کد بحران مامایی، رییس، مدیر خدمات پرستاری، آزمایشگاه و واحد بانک خون بیمارستان و تیم جراحی شامل متخصص زنان و زایمان، متخصص جراحی عمومی و متخصص بیهوشی، به همراه گروه پرستاری و مامایی در بیمارستان حضور پیدا کرده و اجرای فرایند نجات بیمار را هدایت می کنند.

وی افزود: در ابلاغ فرایند جدید مراقبت ویژه از مادران دارای حاملگی های پرخطر و فعال سازی کد بحران مامایی تاکنون، یک مادر باردار ۳۲ ساله از مرگ نجات یافت.

وی گفت : این مادر باردار ساکن لاهیجان با سن بارداری ۲۰ هفته، به علت جفت سرراهی، وضعیت بحرانی پیدا کرده بود که با حضور متخصص کد بحران مامایی در بیمارستان پیروز لاهیجان از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

بر اساس آخرین آمار استان گیلان ، دارای ۲۶ بیمارستان دولتی، یک هزار و ۴۵۰ پزشک عمومی، ۹۰۰ متخصص در رشته های مختلف و ۵۰۰ دندانپزشک است؛ در زمان حاضر شش هزار و ۱۵۸ کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز