سرپرست استانداری گیلان در جلسه ستاد اربعین حسینی؛

پیاده‌روی اربعین، همایش بزرگ ملی ما و بین‌المللی جهان تشیع است

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۸:۴۲:۱۰
کد خبر: ۸۷۷۰۵۵
پیاده‌روی اربعین، همایش بزرگ ملی ما و بین‌المللی جهان تشیع است
سرپرست استانداری گیلان بر ضرورت برنامه‌ریزی و فراهم کردن تسهیلات لازم برای اعزام حدود 50 هزار زائر گیلانی و خارجی براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین، همایش بزرگ ملی ما و بین‌الملی جهان تشیع و نمادی از همدلی و عظمت جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان، پیاده‌روی اربعین حسینی را نمادی از همدلی و عظمت جهان اسلام و تشیع دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین ،همایش بزرگ ملی ما و بین‌المللی تشیع است که به پاس گرامیداشت نهضت حسینی و اندیشه‌های والای سرور و سالار شهیدان است که همواره الهام‌بخش قیام‌های آزادی بخش است.

رییس ستاد اربعین حسینی استان گیلان با بیان اینکه سابقه تدین، عشق و علاقه مردم نجیب و ولایی گیلان به اهل بیت خصوصا سید و سالار شهیدان کربلا، بر هیچکس پوشیده نیست،گفت:  نقطه عطف حضور شیعیان در کربلا به مناسبت اربعین به سال 62 هجری قمری  برمی‌گردد که تاریخ نشان می‌دهد علیرغم فشار حکومت‌های ظالم هرگز میزان علاقمندی و حضور عاشقان امام حسین (ع) برای حضور در اربعین کاسته نشده است بلکه سال  به سال افزایش می یابد.
 
دکتر زارع به پیش‌بینی افزایش حضور علاقمندان در پیاده‌روی اربعین سالجاری به واسطه عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و به سبب درنظرگرفتن تسهیلات مختلف از جمله حذف روادید اشاره و خاطرنشان کرد: با در نظرگرفتن افزایش زائران گیلانی به حدود 32 تا 35 هزار نفر و زائران خارجی به حدود 15 تا 18 هزار نفر، امسال حدود 50 هزار زائر از گیلان به سمت عراق اعزام می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: اگر خدمات‌رسانی به زائران و برنامه‌ریزی برمبنای عشق و علاقه و اقدامات جدی انجام گیرد قطعاً جلوه‌های زیبایی از این حضور باشکوه به تصویر کشیده خواهد شد.
 
سرپرست استانداری گیلان بر ضرورت جلب مشارکت‌های مردمی و خیران توسط کمیته‌های 12 گانه ستاد اربعین تأکید و تصریح کرد: حرکات خودجوش مردمی به ویژه در ایجاد موکب‌ها می‌تواند عشق گیلانیان به خاندان عصمت و طهارت را به منصه ظهور برساند.
 
وی به مذاکره با همتایان خود در استان ایلام در جهت برنامه‌ریزی مسنجم‌تر اشاره کرد و افزود: از اواخر هفته جاری ماشین‌آلات راهداری و بنیاد مسکن برای انجام اقدامات زیرساختی به ایلام اعزام می‌شوند.
 
در این جلسه هریک از اعضای ستاد گزارشی از اقدامات کمیته‌های زیرمجموعه ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز