سرپرست اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان ؛

راهکارهای منطقی در صیانت از بازار محصولات صادراتی باید ارائه داد

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۴:۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۷۷۹۳۹
راهکارهای منطقی در صیانت از بازار محصولات صادراتی باید ارائه داد
سرپرست اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : برای صیانت از بازار محصولات صادراتی باید راهکارهای منطقی متناسب با شرایط ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ یونس رنجکش در جلسه هماهنگی و بررسی شرایط صادرات کیوی و پیش بینی چالش‌های احتمالی آن افزود : شناخت بازار هدف و ارائه اطلاعات صحیح به صادر کنندگان و فعالان این حوزه نقش محوری در حفظ موقعیت آن در بازار صادرات دارد.

به گفته وی، هر ساله در آستانه صادرات محصول کیوی شاهد برخی ناهماهنگی‌ها و رفتارهای متفاوت هستیم که در صورت عدم ایجاد شرایط با ثبات و پشتیبانی‌های منطقی از صادرکنندگان احتمال کاهش جایگاه ایجاد شده برای این محصول در بازارهای جهانی به دلیل رشد رقابت‌های سایر کشورها وجود دارد.

وی یاد آور شد : دستگاه‌های اجرایی مسوول باید در حوزه‌های مختلف ماموریتی خویش از کشت تا داشت و برداشت، سورتینگ، سردخانه و بازاریابی تا صادرات با آموزش‌های لازم زمینه‌های حفظ برند کیوی ایران که عمدتا محصول استان‌های شمالی بویژه گیلان است را فراهم نمایند.

این مسوول اضافه کرد : با سیاست‌گذاری‌هایی که توسط جهاد کشاورزی در سال جاری انجام شده است برای حفظ صادرات کیوی با کیفیت و برخوردار از شرایط استاندارد از ۱۵ مهرماه صادرات این محصول از تمامی گمرکات کشور انجام خواهد شد و این وحدت رویه موجب بهبود شرایط در بازار محصول صادراتی خواهد شد.

وی افزود : در این جلسه که نمایندگان دستگاههای اجرایی مسوول حضور داشتند ضمن ارائه آمارهایی از وضعیت تولید و صادرات محصول کیوی در استان‌های شمالی و اقدامات انجام شده مقرر گردید بررسی‌های لازم با در نظر گرفتن دیدگاه‌های بخش خصوصی و فعالان این حوزه در زمینه راهکارهای بهبود شرایط صادرات و همچنین پیش بینی مشکلات و چالش‌های احتمالی برای طرح در جلسه بعد انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز