سرپرست استانداری گیلان در جلسه ستاد انتخابات استان؛

سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت؛ ۴ اصل مهم در برگزاری انتخابات است / به دنبال تدوام وحدت ملی، توسعه سیاسی و اجتماعی پدیدار می شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۴:۰۲:۱۷
کد خبر: ۸۸۰۱۱۰
سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت؛ ۴ اصل مهم در برگزاری انتخابات است / به دنبال تدوام وحدت ملی، توسعه سیاسی و اجتماعی پدیدار می شود
سرپرست استانداری گیلان گفت: همه افراد موثر در جریان برگزاری انتخابات باید از ابتدا تا انتها حضوری پررنگ و بی طرفانه داشته باشند و از انجام هرگونه رفتار شائبه برانگیز که اصل بی طرفی آنان را خدشه دار کند، جداً پرهیز نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز در جلسه ستاد انتخابات استان با اشاره به نقش و جایگاه مردم و مشارکت آنان در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ماهیت و ساختار اصلی نظام سیاسی کشور ما بر مبنای دین و براساس آرای مردم شکل گرفته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همه شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: وحدت و اتحاد ملی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم و تثبیت اقتدار آن تا به امروز داشته است.

دکتر زارع به شعار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با عنوان "گام دوم انقلاب؛ قانون مداری و بی‌طرفی، انسجام ملی" اشاره کرد و افزود: مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است که برگزاری آن با مشارکت حداکثری، در سایه امنیت و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه تأمین چهار رکن مهم "سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت " در جریان برگزاری انتخابات مورد تاکید است، یادآور شد: دو رکن سلامت و امنیت، وظیفه ذاتی وزارت کشور است که باید با جدیت تمام مورد توجه باشد و در راستای تحقق مشارکت حداکثری نیز براساس وظیفه ملی ما، بایستی کوشش مستمر صورت گیرد.

دکتر زارع بر ضرورت تحقق آرامش اجتماعی و وحدت ملی گفت: به دنبال وجود وحدت، آرامش اجتماعی نیز پدیدار می شود و توسعه سیاسی و اجتماعی را محقق می نماید.

سرپرست استانداری گیلان بر لزوم صیانت از آرای مردم به عنوان یک رکن و اصل مهم در انتخابات تاکید کرد و گفت: همه فعالان حوزه انتخابات باید با تمکین از قانون، اصل صیانت از آرای مردم را مورد توجه قرار دهند .

وی افزود: تقویت مشارکت عمومی یک ضرورت محسوب می شود زیرا این امر برای جمهوری اسلامی ایران که خود بر اساس مردم‌سالاری دینی شکل گرفته همواره موردنظر بوده و استمرار مشروعیت این نظام مردمی در صحنه‌های بین‌الملی را نشان می‌دهد.

دکتر زارع با بیان اینکه برگزاری سالم انتخابات یکی از اهداف مهم دیگر ماست، گفت: ساز و کارهای مختلفی در استان پیش‌بینی شده که بر اساس برنامه زمانبندی اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دولت و نهادهای عمومی با انگیزه و مجاهدت در مسیر انجام وظایف خود تلاش کنند تا رضایت مردم را بیشترکسب نمایند.

دکتر زارع با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی از سوی فعالان حوزه برگزاری انتخابات و مجریان برگزاری آن اظهار داشت: نه تنها مجریان، بلکه همه افراد موثر در جریان برگزاری انتخابات باید از ابتدا تا انتها حضوری پررنگ و بی طرفانه داشته باشند و از انجام هرگونه رفتار شائبه برانگیز که اصل بی طرفی آنان را خدشه دار کند، جداً پرهیز نمایند.

در پایان این نشست اعضای ستاد انتخابات استان احکام خود را دریافت کردند.

 

نظر شما