سرپرست استانداری گیلان در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری؛

گیلان می‌تواند در ارتقای تولید ناخالص ملی نقش‌آفرینی بیشتری کند

۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۰۹:۲۱:۳۳
کد خبر: ۸۸۸۰۹۰
گیلان می‌تواند در ارتقای تولید ناخالص ملی نقش‌آفرینی بیشتری کند
سرپرست استانداری گیلان نرخ مشارکت اقتصادی در استان گیلان را 48.1 درصد عنوان کرد و گفت: گیلان با دارا بودن ظرفیت‌های بالا می‌تواند در ارتقای تولید ناخالص ملی بیشتر نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور دکتر حضرتی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم افزود: در شرایط کنونی کشور برای حفظ ثبات و ارتقای شاخص های اقتصادی باید با استفاده از منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید با وفاق، همدلی، انسجام و وحدت و مشارکت همه قوا و همکاری مردم آگاه و هوشیار تلاش بیشتری کنیم تا از وضعیت سخت و دشوار امروز با سربلندی عبور کنیم.

وی حرکت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت های دورنی را راهگشای مسائل و موضوعات اقتصادی کشور دانست و گفت: گیلان به عنوان یکی از استان‌های ایران پهناور و مستعد با ظرفیت های ارزشمند اقتصادی، کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری و پشتکار و درک بالای مردمان فهیم خود می تواند علاوه بر نقش آفرینی در تولید ناخالص ملی در ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای استان موفق عمل کند.

سرپرست استانداری گیلان به همکاری خوب میان دستگاه های اجرایی، بانک های عامل و بخش خصوصی به عنوان مهمترین مولفه تأثیرگذار در حوزه اقتصاد در سال گذشته و 5 ماهه نخست امسال اشاره و خاطر نشان کرد: باید با تلاش مضاعف زمینه بهره‌وری بیشتر در واحدهای تولیدی و اقتصادی را افزایش دهیم و تا موجبات افزایش صادرات از بنادر آستارا، انزلی و کاسپین فراهم شود.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت عمومی اقتصادی در استان نسبتاً خوب است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان گیلان ۴۸.۱ درصد و در سطح کشور ۴۱ درصد می باشد.

در این جلسه همچنین رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب تحت عنوان نرمش قهرمانه و تلاش و برنامه ریزی موفق و تاریخی که دولت در بحث برجام انجام داد اشاره کرد و گفت: بعد از برجام، دولت تدبیر و امید در رونق تولید و ساماندهی واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال، کاهش نرخ تورم و ایجاد آرامش در کشور موفق عمل کرد.

دکتر حضرتی به اقدامات رییس جمهور آمریکا در خروج از برجام، تحریم ظالمانه علیه ایران و تلاش برای کاهش میزان فروش نفت ایران اشاره و خاطر نشان کرد: باتوجه به وجود وابستگی به نفت در ادوار مختلف باید از فرصت به وجود آمده برای پویایی اقتصاد بدون نفت تلاش کنیم.

وی بر ضرورت اقدامات حمایتی نسبت به پروژه‌های توسعه‌ای گیلان از طریق ملی تأکید و تصریح کرد:آمادگی هرگونه حمایت و پیگیری براساس پیشنهادات اعلامی را در سطح ملی دارم.

 

نظر شما