دستگیری متخلفین زنده گیری سهره در سیاهکل

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۱:۲۲:۳۶
کد خبر: ۸۸۹۰۹۲
دستگیری متخلفین زنده گیری سهره در سیاهکل
متخلفین زنده گیری سهره در شهرستان سیاهکل دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دو متخلف حیات وحش که بارها اقدام به تور گستری و زنده گیری پرنده سهره در مناطق شهرستان سیاهکل نمودند، توسط محیط بانان پاسگاه آغوزی سیاهکل دستگیر و پس از بازجویی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

لطیف جواهردشتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر گفت: با تلاش و پیگیری محیط بانان زحمتکش و همیشه در عرصه یگان حفاظت شهرستان سیاهکل، دو متخلف حیات وحش که اقدام به تورگستری و زنده گیری پرنده سهره در یکی از زیستگاه های حیات وحش شهرستان سیاهکل می نمودند دستگیر شدند.

جواهردشتی افزود این متخلفین در حالی که کلیه ادوات صید خود را که اعم از تور، قفس های زنده گیری و تعداد 8 قطعه پرنده سهره بود را به همراه داشتند ، در حین ارتکاب جرم با یک عملیات کمین توسط نیروهای یگان حفاظت دستگیر شدند.

وی افزود، متاسفانه زیبایی رنگ و نغمه های خوش این پرنده باعث شده تا از این دست متخلفان، با دام گستری در مناطق مختلف ، اقدام به صید و فروش این پرندگان نمایند.

جواهردشتی درخصوص سرنوشت پرنده های مکشوفه گفت: از متخلفین یاد شده مجموعا تعداد 7 قطعه پرنده زنده و یک قطعه تلف شده کشف شد که با هماهنگی اداره نظارت بر حیات وحش استان رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند. همچنین ادوات صید که شامل تورها و تعداد زیادی قفس و دو قطعه پرنده اصلی که بعنوان طعمه استفاده می شد ضبط گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز