در ششمین روز از هفته دولت و با حضور دکتر مرتضی بانک و دکتر ارسلان زارع صورت گرفت؛

افتتاح نیروگاه ۲۵ مگاواتی تولید برق در منطقه آزاد انزلی

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۷:۵۲:۰۳
کد خبر: ۸۹۱۴۷۵
افتتاح نیروگاه ۲۵ مگاواتی تولید برق در منطقه آزاد انزلی
در ششمین روز از هفته دولت نیروگاه ۲۵ مگاواتی تولید برق با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ در ششمین روز از هفته دولت با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و نیز دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، نیروگاه 25 مگاواتی مقیاس کوچک منطقه آزاد انزلی با اعتباری قریب به هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

این نیروگاه مقیاس کوچک که بخشی از اعتبار ساخت آن از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین شده است، قابلیت تولید همزمان برق و حرارت را دارد.

هدف از احداث این نیروگاه تامین برق مصرفی منطقه آزاد انزلی بوده و انرژی مازاد تولیدی آن می تواند بخشی از بار ترانس های انتقال پست 230 کیلوولت رشت شمالی را کاهش دهد.

این نیروگاه در مقایسه با نیروگاه های بزرگ حرارتی، سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته و علاوه بر بالاتر بودن راندمان الکتریکی، امکان استفاده از راندمان حرارتی نیروگاه برای تامین سیستم گرمایشی مورد نیاز منطقه آزاد انزلی، موجب  افزایش راندمان تا بالای 55 درصد نیز خواهد شد.

در ادامه برنامه‌های افتتاح در منطقه آزاد، ۱۲ کندوی سیلوی غلات به ظرفیت ۴۵ هزار تن با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر با حضور دکتر بانک و دکتر زارع به بهره‌برداری رسید.

همچنین ۲۱ پروژه عمران روستایی شامل آسفالت راه روستایی، احداث پارک و زمین ورزشی با هزینه ۲۳ میلیارد ریال با حضور دبیر مناطق آزاد کشور و استاندار گیلان افتتاح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز