استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور؛

هدف از توسعه مهارت، افزایش اشتغال پایدار در جامعه است

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۲۱:۰۳:۰۴
کد خبر: ۸۹۲۳۷۲
هدف از توسعه مهارت، افزایش اشتغال پایدار در جامعه است
استاندار گیلان با اشاره به اینکه هدف نهایی از توسعه مهارت، افزایش اشتغال پایدار در جامعه است، گفت: باید نگاه های سنتی به موضوع اشتغال را در جوانان و نسل جدید تغییر داده و اندیشه آنان از پشت میزنشینی و کارمندی را به سمت کارآفرینی و کسب مهارت هدایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور که با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری در آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید خدادادی شهرستان بندرانزلی برگزار شد، مهمترین راهبرد در جوامع توسعه یافته را تلاش و اهتمام به زمینه سازی برای سلامت جامعه دانست و افزود: یکی از راه های حصول این مهم، فراهم سازی بستر کار در جامعه است؛ چراکه نبود اشتغال، یکی از علت های اصلی بروز مشکلات اجتماعی است و بر همین اساس هم دولت تدبیر و امید، ایجاد شغل را یک وظیفه ملی می داند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امروز تجربیات موفق جهانی نشان داده لازمه اشتغال، مهارت آموزی و کارآفرینی است که باید پیوندی بین این دو مقوله ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی از توسعه مهارت، افزایش اشتغال پایدار در جامعه است، گفت: بر این اساس؛ تعمیم آموزش مهارت به بخش های وسیع تر جامعه، ضرورت امروز و فردای کشورمان محسوب می شود.

وی شغل را از اساسی ترین دغدغه ها در کشور و استان گیلان عنوان و تصریح کرد: باید نگاه های سنتی به موضوع اشتغال را در جوانان و نسل جدید تغییر داده و اندیشه آنان از پشت میزنشینی و کارمندی را به سمت کارآفرینی و کسب مهارت هدایت کنیم.

استاندار گیلان در ادامه اظهار داشت: التفات به موضوع آموزش آن هنگام اهمیت فزون تری می یابد که توجه داشته باشیم دکتر روحانی رئیس جمهوری در نوزدهمین پرسش مهر که در آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مطرح کرد؛ با محوریت مهارت‌آموزی بود.

دکتر زارع افزود: راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای در گیلان با حضور مقام عالی وزارت علوم، بسترساز تحقق برنامه ریزی برای این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: تجربه کشورهای پیشرو در تحول ساز و کار آموزش های مهارتی نشان می دهد دولت به عنوان توسعه و تنظیم‌گر این آموزش ها و بخش خصوصی نیز به عنوان مجری آموزش، مطرح بوده اند که با توجه به نیازهای متغیر کار، آموزش های لازم را ارائه می دهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای مقوله ای مهم در توسعه اشتغال، ارتقاء بهره وری و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور است و باید آموزش های نظری و عملی و روزآمدی و سازگاری آموزش ها با محیط های واقعی کار تلفیق شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز