عزاداران در ماه محرم مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۰:۰۲:۲۷
کد خبر: ۸۹۵۵۶۲
عزاداران در ماه محرم مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
رئیس پلیس فتا گیلان از روش جدید کلاهبرداران برای خالی کردن حساب بانکی خبر داد و توصیه کرد، شهروندان مراقب اپلیکیشن‌های جعلی و پیامک‌های دروغین باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "ایرج پورمستمند" با بیان این مطلب گفت: در ایام محرم مجرمان سایبری با سوءاستفاده از احساسات هم‌وطنان اقدام به کلاهبرداری از طریق طراحی اپلیکیشن‌های جعلی مانند نذری‌یاب حاوی لینک فیشینگ برای واریز وجه می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: مجرمان سایبری با انتشار پیامک‌های انبوه، آگهی‌های دروغین در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عناوین ثبت‌نام تور و کاروان‌های زیارتی، کاربران را فریب داده و به سایت‌های جعلی و صفحات فیشینگ برای ثبت‌نام هدایت می‌‌کنند.

وی افزود: شهروندان به‌هیچ ‌عنوان فریب این‌گونه تبلیغات و آگهی‌های جعلی را نخورند و حتماً برای ثبت‌نام تورهای زیارتی به سایت‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند.

سرهنگ پور‌مستمند بیان داشت: سودجویان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی مانند نذری‌یاب و سایر موارد مشابه و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی از طریق دریافت حق عضویت، شهروندان را به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ) هدایت کرده و از این طریق،کلاهبرداران اطلاعات کارت آن‌ها را سرقت و حساب‌شان را خالی می‌‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: کاربران به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکرده و هنگامی‌ که از طریق این برنامه‌ها به درگاه پرداخت متصل می‌‌شوند دقت نمایند، برای گرفتار نشدن به درگاه‌های جعلی (فیشینگ) حتماً آدرس صفحه درگاه پرداخت متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان از عموم مردم خواست، تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز