دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد:

رعایت نکات بهداشتی در اطعام عزاداران حسینی

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۰۹:۴۱:۰۳
کد خبر: ۸۹۵۹۴۲
رعایت نکات بهداشتی در اطعام عزاداران حسینی
دانشگاه علوم پزشکی در اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست نکات بهداشتی را در پذیرایی از عزاداران حسینی رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پذیرایی سوگواران حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در پخت و توزیع غذاهای نذری نکات ایمنی را هم مد نظر داشته و رعایت کنیم.

دکتر فردین مهرابیان افزود: هرگونه پخت و پز باید در مکان هایی با شرایط بهداشتی باشد و افرادی که آب، چای و غذا را توزیع می کنند باید کارت بهداشت معتبر داشته و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از فرآورده های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته بندی شده که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی است استفاده شود گفت: سوگواران احشام برای ذبح و قربانی را از مراکز مجازی که مورد تایید دامپزشکی است تهیه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در پخت غذای نذری از نمک های بسته بندی ید دار تصفیه شده و همچنین روغن های دارای موجز ساخت از سازمان غذا و دارو با ترانس پایین استفاده شود.

دکتر فردین مهرابیان گفت: توزیع کنندگان غذای نذری را بیشتر از 2ساعت در دمای محیط نگه ندارند و از بسته بندی غذا 2ساعت قبل از مصرف خودداری کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از ظروف یکبار مصرفی که برپایه گیاهی، سلولزی و آلومینیومی است برای توزیع چای و مواد غذایی گرم استفاده شود.

دکتر فردین مهرابیان با بیان اینکه توزیع کنندگان غذاهای نذری پسماندها را به صورت بهداشتی جمع آوری، انتقال و دفع کنند افزود: در کنار هر ایستگاه صلواتی سطل یا کیسه ای برای جمع آوری ظروف یکبار مصرف در نظر گرفته شود تا از آلودگی محیط کم شود.

وی گفت: در توزیع آب، شربت و شیر بین دسته های عزاداری از لیوان یکبار مصرف استفاده و از فروبردن لیوان و پارچ داخل ظرف آب و شربت، خودداری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز